Posts

berjimba-jimba versi orang kaya

Image
huh...kau bace tajuk kat atas tu sekali lagi pleaseeee...ORANG KAYA okay...kau hado? huh... tajuk entry memang tak boleh blah kannnnn...walaweih...sebagai ORANG KAYA, aku nak le story macam mana ORANG KAYA berjimba2... seeee...inilah caranya aku selaku ORANG KAYA keluar berjimba2 menghabiskan duit...pasni keluar dari sini, tukar status jadik ORANG KAYAP plak hokay...huh... tengah servis kete dek non oi...takdela kaya mana pun, dah mmg bila bela kete, nak le kena simpan duit sket untuk jaga minum pakai dia...nasib badan la dek non...bila takdak kete, save duit tak payah pi anta servis, tapi susah plak nak bergerak berurusan...bila pakai kete, senang nak berurusan, tapi gini la jadiknya...bila genap setahun, nak kena sambut birthday...bila kasut dah rosak, nak kena beli kasut baru... nasibla kat tempat servis kete ni ada wifi, ada tv...sempat le aku layan hindustan petang2 sabtu gini...pastu sempat lagi tgk astro ria, ada cite masterchef celebrity seiyh...tengok sket che ta masak...nak t...

anda ingin sponsor?

Image
awat letak binatang ni plak nih? hahaha...terpengaruh ngan kecomelan anak anjing depan umah ni kot... okeh...back to the main point here... PERHATIAN kepada mana2 blogger yang ingin menganjurkan segmen @ giveaway @ contest dalam masa yang terdekat tetapi masih mencari2 siapa yang baik hati nak sponsor, meh sini aku nak habaq mai... aku dengan baik hatinya nak SPONSOR segmen/giveaway/contest korang...hihihi...baik tak aku baik tak? *cakapla aku tak baik, taknak sponsor kang... hadiah yang aku nak sponsor adalah dua handmade (crochet) phone casing  atau jugak boleh digunakan buat letak duit atau sebarang yang muat dengannya...owh ye...lupa nak cakap...warna adalah random...                       syarat dia mudah aje, peserta yang nak join segmen/giveaway/contest korang wajib follow dua blog ni... www.therosputih.blogspot.com dan www.jualbelicrocheted-manik.blogspot.com *tawaran ini hanya terbuka kepada 5 blogger terawal...

kalut

Image
semalam ada gitau pasal nak pi bandar kasik servis itu kete kan..,disebabkan ari ni sekolah ganti, maka pas sekolah nanti nak kena pecut laju2 kemas baju, kemas pape yang patut sebab malam ni stay bandar, esok pagi baru gerak balik umah... punyala banyak benda nak kena buat...ingatkan nak siap setelkan sume mlm tadi, tapi tertidur awal la plak...pagi ni, jadi masalah lah sume...sebab dalam pale otak nih, tak boleh nak fokus...banyaknye kejeeeeeee wei...acanne nih...                       merapu rapan kat sini sebagai usaha untuk release tension sekaligus amek mood positive...yakin boleh setelkan sume ni dalam masa yang ada...yakin yakin!! notakaki : doa2 supaya alia tido je supaya mama dapat buat keje  

gaji oh gaji

Image
terkekek2 aku gelak baca kartun yang di share  oleh kawan2 fb...mana dorang dapat pun aku tak tau... takdak unsur2 politik di sini...take it as a joke... esok nak pi bandar uruskan kereta...servis kereta la beb *baca : duit nak terbang la tu...punyala lama tak servis, sepanjang aku takdak kat sabah, sepanjang tu jugakla idok diservis, bunyik enjin tu dah macam apa je, kalah rimau mengaum...kesian kat buah hati aku nih... dahla tiket flight balik semenanjung cuti sekolah akhir bulan ni ak beli lagi...owh...nak pitam rase...hahaha...sume benda nak pakai duit kan...nak buat macam mana... kadang2 kalau kita duk hitung sangat penggunaan duit pun tak ke mana jugak...jadik, sentiasa amal jimat cermat untuk kepentingan masa depan... nak ajar alia menabung sejak kecil la gini, nanti dah banyak duit alia, bolehla mama pinjam...hahaha notakaki : gaji sendiri pun dah nak kena potong...huh...bersyukurla masih ada gaji, kannnn...alhamdulillah...

day 4 at rumah

Image
walaweih...ari ni aku sangat bizi star dari malam tadi, sampai la ke la ni...tarik nafas semput mak kau tau... pagi ni ada tolong2 buat makan kat umah cikgu sekolah...aku tak ketinggalan, tukang menyebokkan suasana...siap bawak alia lagi...hoho... okay...nak cite pasal semalam punya... alia sedikit meragam sebab cuaca panas sangat...tapi syukur alhamdulillah, tengah ari sket, hujan...walaupun tak lebat mana, cukupla sekadar menyejukkan bumi...sempatla gudik2 ngan alia...hoho... baru kejap aku letak dia kat bawah, beralaskan kain lampin putih bawah pale, pastu aku pusing nak betulkan duduk...sekalik..hamek kau... sempat lagi jeling arah aku, takut aku marah dia ke dia pandang aku lagu tu? *garang sangat ke mama ni alia? malam...alia sangat behave...tak nangis...dia start tido kul 7 tu, sampaila ke pagi esoknya...kul 7 sini, dah nak masuk isyak dah... notakaki : alia makin takleh berenggang dengan aku...

Segmen Saya nak brooch riben

Image
cer bagi aku menang brooch riben nih, senang aku nak melaram sambil dukung2 alia nanti... notakaki : mata dah ngantuk tapi tak rasa nak tidur lagi, keje banyak...waaaa

benarkah dia cintaku?

Image
someone came into my mind... * * * * * * * * * * * * * * * * * * *                              HRITHIK ROSHAN notakaki : tolong jangan rampas dia daripada aku... miahahahahaha...sengal!!