gila kek coklat

haduih...pasai po la aku ni duk asek makan kek cokolat nieh...semalam, aku ngan my sis la tetibe je terkeluar plan nak buat kek...selalunya, kalau plan y tetibe kuar dari mulut ni, laju je jalannya...and plan y mmg kita buat awai2, selalu kena cop TUNDA...

so...petang semalam, berlakulah proses membuat kek, daripada adunannya, kami plan nak buat separuh je, sbb takut tak sedap dan takut tak habis...so, ramuan dibahagi dua...

syiok2 duk kacau pakai tangan je, my sis cakap mcm sedap je kek ni, buat semua la...okeh...kita buat semua!!.aku dengan bangganya masukkan telur dan ramuan lain berdasarkan sukatan SATU BIJI KEK...pastu terus kukus....sikit je dapat...sedeh...

aku pun tunggu la kek masak...tp my sis ni gatai tangan nak tgk rupa paras kek itu...tp aku jerit kuat2 JANGAN BUKA nnti tak naik kek tu...sekali my sis perasan onething...

aku tak masukkan baki tepung kek y aku divide awal2 tadi

hah...mampos...kek tak jadi la mcm ni...dah la kek tu da 90% masak da...mcm mana ni...takleh jadi nih...

kacau je tepung tu guna adunan sesuka ati aku...pastu godak2 ngan kek y da separa masak, pastu kukus balik sambil mmbaca mantera suh kek tu menjadi dan sedap utk dimakan dengan harapan tak kena kutuk ngan my brother in law...

tunggu punya tunggu kek masak...akhirnya, kami mncapai kata sepakat kek tu da masak...tp rupa paras kek tu da tak bape nak cun mcm first2 kukus tadi...dah la rupe itam legam, dah mmg kek cokolat la bengong, berkedut2 lak tuh...buruk sangat...

tapi rasa...hmmmm....MARVELOUS okeh...waa...suka aku suka...bling2 mata aku...nnti nak buat lagi lah...raya nnti kita buat kek mcm ni lagi ek my sis...hihihihi

notakaki : makan kek ni sambil menari2 tanggo sesorang

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing