halau itu nyamuk

ini kena kasik credit kat petualama utk gambo ni and petua y aku copy dr lamannya

nyamuk ni mmg musuh utama aku, disebabkan satu spesis nyamuk famos nyamuk edis la tuh da masuk kali ke tiga aku demam denggi ciss punya nyamuk

tatau macam mana nak halau la ini nyamuk...aku google td, jumpa petua kat petualama ni, petuanya bukanlah utk mmbunuh nyamuk tu semasa kita tido, tp lebih kepada prevention, iaitu bunuh generasi baru nyamuk padan muka nyamuk kalau korg nak tau, korg leh google sendirik
takpun leh klik kat petualama atau alkurawi

aku ada dengar org guna pokok halau nyamuk ntah ke hape benda tah nama pokok tuh utk halau nyamuk, pokok tu bau wangi2 je leh tenyeh2 daun dia kat baju wat perfume hehehehe aku pernah tgk, housemate aku beli dulu, sekalik tak serasi agaknya, pokok tu mati, nyamuk gak bergumbira lalala sbb tak mati2, rupa paras pokok tu pun agak hensem jugak...korg try la mana tau berjaya...tanam sekeliling umah ngan pokok tuh, konfirm org takut nak lalu depan umah mlm2, wangi semacam je...hehehehe iye ke??

aku ni, dah banyak jenis da guna ubat nyamuk, first time guna, mujarab lah, masuk ari kedua, kirim salam maut je lah kat nyenyamuk tuh, sbb da tak jadik da...takkan la aku nak simpan semua jenis ubat nyamuk y ada kat pasaran tuh wat benteng bunuh nyamuk...taksesuwaitaksesuwai...

ni malam ni, aku harap le sesangat mlm aku aman tanpa gangguan nyamuk mcm mustahil jer...

notakaki : nak manderam nyamuk....mmmmm....hai mambang tanah mambang api mambang angin mambang laut mambang pantai mambang sungai....pegi main jauh2 nuh nyamuk!!!

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing