kisah benar versi ketidakpuasan hati

last a few weeks ago, aku and segala isi rumah tempat aku berteduh ni gi lah makan luar, salah sebuah restoran y agak famous di tempat aku tinggal skrg ni (nama restoren terpaksa dirahsiakan), sbnrnya dah bape lama dah my sis duk ajak aku makan kat tmpat tu, tp selalu tergendala....kedai tutup la, tak bukak lagi lah, mcm2 hal...

so, dengan izin allah yang maha agung ni, kami berkesempatan lah pegi sana...mmbawa perut yang kosong, sbb nak makan kenyang2 kat sana...

tibe2 je, disambut ngan acuh tak acuh pelayan dia, pelayan : terdiri dari sume budak laki berumur lingkungan 17 hingga 25 tahun

kami pun orderla....
* nasi goreng kampung
* nasi + paprik ayam
* nasi goreng pattaya
* sup sayur
* sotong celup tepung

my sis mintakla nasi putih tu dihantar dulu, ye lah, kalu difikir menggunakan kelogikan yang ada, setakat nasi putih je, cedok2 dari tong je, bukan nak kena basuh beras, tanak, tunggu masak...tunggu punya tunggu nasi putihnya, tak sampai2...even after my sis request utk kali kedua...haaishhh...kenapa bebal sangat kamu ini wahai pelayan...

dahla mase menunggu tu, dorg nye pelayan buat2 bising, aku rasanya takdelah kesah mana kalau makan kat kedai mamak, and then ada sekumpulan buat2 bising2, gelak2 muda tuh,you know what? i don't care...tapi apa y aku care kat sini adalah, suasana restoren tu y romantik ala2 candle night dinner, tapi kat sebelah meja, dorg duk buat bising...haishhh...sape tak makan ati ulam jantung gini macha...

makanan sampai, bersama nasi putih itu...huh...tak de telinga ke cik abg? kami mintak nasi ni datang awal, bukan bersama makanan lain...

bukan main terkejut lagi aku tgk lauk ayam paprik dia...wow...sekarang ni, cuba tengok tapak tangan masing2...aku nak korg bayang sendiri...ayam dia tak lepas pun nak tutup luas permukaan jari anda...ni bukan cut cos nih, tp cut the selera makan...haishhh...bapakla sedikit..tak berbaloi anda bayar sekurang2nya rm3 utk sepinggan lauk ayam paprik sedangkan hakikatnya cuma ada tak sampai lima ketul ayam...it is not worth it...

sup sayur y kami request pun, kami dah pesan awal2, jangan letak garam or what ever, just letak sayur je, sebab kami nak bagi kat budak kecik pangkat baby, so tak sesuai la kalau taruk cili, garam, or ajinamoto...tapi sup y kami dapat, dahla pedas, masin, dan sangat berminyak...ooohhh...baby tak boleh makan...hancusss....

dan kemuncak kepada ketidakpuasan hati kami jatuh kepada sotong celup tepung...waaa...tak ku sangka, bukan sotong celup tepung y kami dapat, tapi cekodok sotong...di mana saiz sotong y dimasukkan dalam cekodok itu bersaiz 0.5cm...ini kuan lagi sotong celup tepung, tp tepung celup sotong...

mase kejadian, aku terlupa nak rakam bukti ketidakpuasan itu, kalau tak, mesti aku dah upload kat sini, biar satu dunia tau apa y terjadi...customers always right...entry ini bukan mahu menjatuhkan nama baik restoren itu, tp sebagai pelanggan, kami berhak menyuarakan apa y kami rasa...

aku rasa sangat tertipu dengan pengusaha kedai makan...sedih...janganlah mahu mengejar keuntungan semata-mata, fikirkanlah jugak tentang sesuatu yang lain...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing