entry nak EMO

hai korang sume, ni aku ada satu situasi sebenar yang berlaku kat one of my friend, pastu dia forward msg yang dia dapat and dia reply kat aku...aku share balik ngan korang, so sekarang ni, tugas korang...bace dan komen apa pendapat korang ttg situasi kat bawah ni

owh yer...yang tulisan font arial tuh ala...tulisan kat bawah ni , apa yang org sana msg, yang tulisan italic tuh, pe yang kawan aku reply...

situasi dia
abg kawan aku ni pernah kapel ngan orang di sana, pastu tetibe aku dapat tau, abg kawan aku ni dah clash dah ngan dia, pastu org di sana ni agaknya tak puas hati lagi kot, duk kacau2 sedara mara, adik beradik kawan aku ni, yang aku heran, mcm mana dia boleh ada no mereka2 semua tuh...hmmm

Salam...lolo, nak tanya sket, lu'lu sihat tak? nnti tolong bagitau lu'lu saya nak jumpa dia...maybe awal bulan satu, kirim salam lu'lu ngan mak eh...thank you...

Tlg cakap kat lu'lu...mak ayah saya dah bising tanya pasal dia, tolongla jangan pentingkan diri je...

Aik, apa hubungan awak ngan lu'lu sebenarnya ni sampai heret mak ayah sekali...korang kapel je kan? kalu dah takde jodoh, terima je lah...

Tanya la lu'lu apa dia dah buat...mak ayah saya kenal lu'lu dan tak sangka dia mcm ni sekarang...ye, kalau dah takde jodoh tapi tak perlu hukum orang sampai mcm ni kan...

Apa lu'lu dah buat kat awak? kalau setakat kenal 2,3 ari, tu bukan kenal betul, kami keluarga dia lagi kenal lu'lu yang sebenarnya, apa yang dia dah buat sampai awak rasa terhukum? saya dgr cite awak duk kol orang sana sini tanya pasal lu'lu tu nape? sampai kol kawan sekerja, kawan2 lu'lu lagi, tu belum masuk duk msg2 saya ni, apa hal, saya bukan bercinta ngan awak...

Sy msg cara baik tp awak balas mcm ni...tak sangka lak family awak memang jenis mcm ni, cakap kasar...takpela...saya mintak maaf kat awak 1 family...and pesan kat lu'lu, parent saya nak jumpa dia...salam

lolo, saya tau saya salah msg awak...saya respect awak sebagai adik lu'lu tp awak tak perlu nak cakap kasar mcm ni, awak pun kawan ngan orang sini gak kan...jgn rasa diri kita terlalu bagus utk nilai org lain...tc, salam

aku nak tau apa pendapat korang, lagi byk pendapat lagi bagus, aku just nak tolong kawan aku, pada mana2 blogger yang baik ati, leh share entry nih ngan kawan2 lain, nak post kat blog masing2 pun boleh, tp nnti tinggalkan link kat bawah ni eh, senang kawan aku nnti nak klik...

kenapa aku sanggup buat mcm ni? yelah, bila seseorang tu dalam masalah, atau dalam sesuatu situasi, otak kita akan secara automatik akan menganggap apa jua tindakan kita itu adalah yang terbaik...utk mengelakkan keadaan yang sedemikian, perlulah seseorang itu mendengar pendapat mereka yang tidak terlibat, baru boleh terbuka minda sket, pastu baru boleh refleksi diri balik...

notakaki : perlukan pendapat blogger yang lain...please, i need your help guys...

Comments

Enh Ear said…
http://enhear.blogspot.com/2010/12/entry-emo-dari-ros-putih.html
mmmmmm.
therosputih said…
enhear
thanks...sangat setuju ngan pendapat anda...
white rose said…
dik, situasi ni abang akak penah kena...
sampai mak ayah dia dtg ke umah disebabkan tak puas hati dengan abg akak...

senang je, jgn dilayan org macam tu...
mula2 je dia nak itu ini, lama2 nanti dia senyap laaa...

lagi 1, suh abg kawan ain tu ckp terus terang dgn family dia, jgn hal ringan2 ni nti terus jadi berat...

pastu, ko kasik je abg kawan ko tu kapel dgn akak...habis cerita...

miaahaahaha...
therosputih said…
white rose
tang idea last tuh paling bagus kan akak kan...ain tgk, akak pun, sangat sesuai buat calon isteri...pandai masak...ekekeke

suh abg dia tu jumpa family pmpuan tu eh? hmmm...okay...

senang cite, diamkan je kan...hmmm...okay...nice advise sis...love ya...
hamba-MU said…
therosputih, jumpa family dia dulu..takut nanti dia buat apa2..mgkin family dia hnya dgr sebelah pihak, so lagi bahaya...pastu lepas settle ngan family die tu klu die kacau lagi diam jela...fmly sebelah llki pun dah la contact die..klu die msg pn wat xtau je..

org camni nti dia reka cite yg bukan2 lak..[bukan nk tduh tp gtu la..]..hehe
therosputih said…
cintaku cintamu
betul jugak tu kan, kot2 nnti ntah pape la dia cite kat mak ayah dia...okeh2...akan diusulkan kepada yang terlibat...thanks ye...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing