"Yang Termanis dan Terpahit"

dari editor kepada editor

sebagai tanda sokongan, aku dengan rela ati menyertai ini contest yang dianjurkan oleh saudara fyzal

apa yang aku perlu lakukan utk menyertai contest ni adalah tulis satu pengalaman manis dan satu pengalaman pahit sepanjang tahun 2010...

pengalaman manis
hari terakhir di sekolah time tgh praktikal mengajar...perghhhh...tak dapat dibayangkan betapa indahnya hari tu...bayangkan, 3bulan aku praktikal, ngadap pihak pengurusan, mak aih...maybe sbb time tu aku sorg guru pelatih, azab dia seksa sket sebenarnya sangat banyak, ngadap pihak pengurusan nervous dia kalah nak ngadap guru disiplin sebab kantoi ponteng sekolah...huh...hari last tu, aku takde kelas, lagi la heaven...sepanjang ari tu aku senyum, sampaikan kawan aku sound aku senyum2 je manjang, ayat aku senang je...aku rasa mcm baru jatuh cinta je hari ni...mode terbang2 jer...ohh...sangat indah...berakhir segala penyeksaan...

pengalaman pahit
first time terpaksa berjauhan ngan encek leo, kali ni, memang betul2 jauh, sorang kat borneo, sorg kat semenanjung, dengan masa depan yang kelam, ngan tatau bila lagi dapat jumpa, hidup terumbang ambing seketika...smpai ari ni, masih lagi berjauhan ngan encek leo, masih lagi tatau bila dapat jumpa, masa depan masih lagi kelam...
sangat pahit utk dikenang
sangat kelat utk diharung
tatau bila sume ni berakhir, tahun 2010 pun dah nak berakhir...

okeh...itulah dia pengalaman manis dan pahit yang takkan aku lupa, bila bace part manis, indah je, bila bace part pahit...aih...kelat...tak suke...tp pahit manis ni lah yang mencorak hidup aku sehingga ke saat ni...satu pengalaman yang takkan dapat diperoleh di mana-mana...

setiap pengalaman tu ada harganya yang tersendiri...

notakaki : masih lagi mengejar pengalaman2 di masa hadapan

Comments

faizalnizam said…
thanks for joining.. terhibur saya baca entri ni. pengalaman manis tu cam kelakar pun ada. habiskan praktikal kenangan manis ye. nice nice.

yg pengalamman pahit .. takpe. bak kata pepatah.. walau jauh di mata tetap dekat di hati :)
therosputih said…
fyzal
sama2...bagusla kalu terhibur, hehehe...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing