bisa si binatang bertanduk

suatu petang lepas rehat, bebudak kelas peralihan yang ku sayangi dan cintai selalu kecoh lepas 2 orang kawan mereka balik dari buang sampah...

A : cikgu, ada tanduk ini dalam
aku : apa dia?
B : binatang
A : tanduk tanduk ini...hoooo...(buat gaya seram + takut)
aku : apa kamu cakap ni? binatang apa?
A : ini cikgu ini
aku : aiyyaa....mana kamu dapat ni?
B : ada ini dalam
A : sudah mati oo cikgu
aku : ya ka sudah mati? mana cikgu tengok
B : mati sudah (cuba nak angkat binatang tanduk-tanduk itu)
aku : eh...kamu jangan main dengan dia...nnti kamu kena bisa
A : cikgu, rotan pinjam, angkat dia
aku: tak boleh
B : (guna gunting angkat binatang tanduk-tanduk letas atas meja guru)

kawan2 mereka yang lain sume tgk sambil galak bercerita dalam bahasa cina...satu hape pun aku tak faham...

C : cikgu...saya mahu makan, sedap...
aku : jangan kamu cuba sentuh, sudah2...pegi buang...kita start kelas kita...

inilah dia binatang tanduk-tanduk yang mereka maksudkan

notakaki : daripada nak ajar tajuk tempat2 peranginan di malaysia, batal, tukar ngan tajuk serangga

mana datangnya binatang tanduk-tanduk tah...tetibe aku seram ngan budak2 sekolah aku...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing