back to natural again

hah...ini adalah pengakuan eksklusif dari aku...

sekarang ni, sana sini orang duk kempen recycle, reuse, dan segala re lagi lah...jangan guna plastik biasa tu, guna plastik yang senang di biodegradable dan segala mala term y susah aku nak nyebotnyer ha...

so, bagi orang perempuan mcm aku, aku rasa sangatla terpanggil utk berkempen di sini, walaupun aku bukan nak kempen utk jadik yb kat mana2 kawasan, tp aku tetap nak berkempen habis2an kat sini, kempen utk alam...hiyarghhh!!!

JOM TUKAR PAD ANDA!!!

jika sblm ni, kita orang perempuan guna pad yang pakai buang tu, dalam sbln bape byk kita buang? kalau setahun? renung2kanlah...jadik, aku sarankan kalian bertukar ke CLOTH PAD ataupun CLOTH PANTYLINER...aku takde la nak ckp pjg lebar psl jenama apa ke, beli kat mana ke...sbb skrg ni zaman tenet...boleh taip kat encek google dan carik sendirik...tp kalau nak tanya aku sendirik, sila2...aku tak kisah...korang tau la mcm mana nk cntct aku kan...ha? apa? tatau? huh...pandai2la korg nak idup...

so...aku secara rasminya kini dah bertukar ke era baru...kat bawah ni aku just tunjuk kertas pembalutnya sahaja...*malu le i nak tunjuk pad nye... ini aku beli kat satu laman web nih, online je sume...senang...
kelebihan dia apa?
1. menjimatkan (dlm jangka masa panjang)
2. takde bahan kimia y teruk2 spt bahan penyerap kuasa tinggi
3. natural, guna kain semata2
4. jangan risau, tak bocor
5. boleh dibasuh dan dipakai berkali2, tahan lama
6. tidak mendatangkan alahan7. menghilangkan atau mengurangkan keputihan

cuma harga dia sedikit mahal la, compared ngan pakai buang...tp no hal lah...boleh dimiliki semua...cuba la korang kira kos penggunaan pad pakai buang ngan kos pad kain nih...kira utk jangka masa panjang...tak rugi...trust me...

Comments

penah la tgk org guna...
mula2 dulu pikir jugk ape la kain kecik yg diorg sidai ni...pakai tok ape la kan...
bagi menjawab kemusykilan tu...pegi la tanya...
n jwpnnya pun interesting...
harus cuba ni...
therosputih said…
sekarang ni dengen evolusi baru, makin canggih semuanya...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now