menginjak 10 hari terakhir puasa

alhamdulillah, ari ni dah ari yang ke19 puasa dah kan, kalu aku tak salah kira...alhamdulillah...berjaya sudah 18 ari puasa...syukur2....teringat masa awal2 ramadhan itu ari...cuak gile babeng sebab takut tak larat nak puasa...berdasarkan keadaan aku ketika tuh...dasat...ari tak pose pun aku tak tahan lapar, padahal baru je pas 2jam makan...pendek kata, asal pas 3 jam, aku dah kena top up balik makan...dasat selera makan nih...tp pastu muntah...terbaek sangat...

ari ni, bangun sahur mcm biasa, tp dah tak kuasa dah nak makan nasi...last2, makan jeli with nata de coco tu je...susu pun dah bape ari tak minum, sebab aku dah rasa tersangat muak...huh...hope ari ni dapat puasa penuh lagi...

tengok jam kat sebelah, aih....baru kul 10.20 beb....ada 8 jam lagi nak buka...gi sekolah pun belum lagi...kepala, badan rasa panas, walhal baru pas mandi...hidung tersumbat...hmmmm...demam lah tuh...aih...tiap2 ari nak demam...apakesss....tak larat tol bangun pagi ngan perasaan yang tak bape nak best...teringin bangun pagi, ceria secerianya...tak sabar nak balik kampung...owh...cepatlah masa itu berlalu...rindu benar sama keluarga terchenta itu...dah masuk 5 bulan lebih tak balik kampung...paling lama yang pernah aku capai...perghhh...terbaek ah rekod aku tahun nih...tahun lepas, asal cuti sekolah balik kampung...tahun ni...sobsobsobsob....

10 ari terakhir puasa...harapan aku, dapat habiskan puasa tahun ni dengan penuh....doa dan harapan tuh...semalam turun bandar, dah ramai dan sesak orang soping baju raya..tensen aku yang nak lalu sebelah nih...bila puasa dah nak masuk ujung2 nih, orang sebokla buat persiapan raya...adeh...baru aku ingat...baju raya untuk aku takdak lagi...sobsobsob lagi sekali...

notakaki : nak kena amek kain dalam beg, potong2 dan jahit nih...sempat ke nak jahit maniknya....?

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing