hari ini

kalau aku bleh online, mmg ari2 aku hupdate kesah best yang aku alami ari2 kadang2 tak best mana pun tp sbb aku yang empunya badan, totap nak cakap best

sekarang ni, aku masih lagi sibuk atau dgn erti kata lain, sengaja menyebokkan diri sendiri dengan menjahit manik, entah...bosan giler ngan jalan cite hedop aku skrg, pagi2, bangun sahur, tolong my mom aku, paling tak, aku tolong buat air je ngee...anak dara bujang la katakan kadang2 aku bangun makan je, tp tang tu, jarang ah, sbb aku rasa bersalah je ngan mak aku bila bangun ngadap je, ye lah, since aku kecik2 agi, mak ayah aku la y bangun pagi siapkan makanan utk kitorg adik beradik...bila dah besau panjang ni, tolong2 la pape yang patut...kira lulus lah tu kan kan....sila lah setuju ngan aku sekali sekala yer...

pastu siangnya, haih...busan busan busan dan busan...doing the same thing everyday and everyday...tak lalu aku nak cite kat sini...meh kita proceed ke aktiviti berbuka terus...wakaka...baru rasa sekejap jo puaso ni hah...

okeh...berbuka...aku ni terus terang la den cito dokek sini ha, eden tak bapo pandai masok ha, so, selalunya ayah den balik korojo, dia boli terus lauk yang dio nak makan, den tukang transfer dr plastik lotak cantik2 dlm pinggan, pastu hidang...sonang kijo den ptg2...tp kdg2 tu, den ado la jugak request nak makan tu makan ni ngan omak den, dio po laei, terpaksola buek domi anok dia y terchinto ni ha...kironya, berasap jugak la dapur dokek umah den potang2 tu kan...

hah...proceed terus la pas makan, maleh nak cito panjang bab mentekedarah ni, buek malu jo nak cito aku bedal lauk pauk dokek atas mejo tu sampai licin hala...kan aku dah cakap, jangan bilang...buek malu jo...mlm2, kalau tak ke masjid tawarikh, aku sambung keje tukang jahit aku, takpun tgk tv smpai ngantuk2, skang ni, ngah gile tgk cite ape ke tajuknya tuh...episod ramadhan ke hape tah, y penting ada perkataan ramadhan2 tuh, huhu...tak sempat tgk mlm, aku bantai tgk time sahur, smpai tergeliat urat leher aku nih, sambil makan, nak pusing2 pale tgk tv, nasibla bapak aku tak sound "kau makan je lah tv tu ha" hehehe...kok dia sound gitu, mmg aku tobat la mata ngadap nasik dlm pinggan je, takmo tgk tv gi dah...huhuhu...aik...ilang dah nogori aku...??

pastu, esoknya, continue la jadual idup sama seperti yang di atas...korang tak rase simpati ke dekat aku nih, sasau beb aku lagu ni...ngan keje takde, asyik makan minum tido tgk tv sesuke hati...haih...bila la mau berbakti sama diri sendiri nih...orang lain, ada jugak keje kan, aku nih...huh...time kasih bebanyak la kat akak tukang jahit y offer aku jahit manik utk baju2 tempahan dia, ada la jugak keje y aku bleh buat kalau tak, bukan setakat sasau, haru, gilo aku dibuatnya...

ni, mlm ni, rasa hidup la jugak sekejap dpt bertenet...ada sorg hamba allah ni cakap ngan aku, "kau ni, sket2 nak tenet, sket2 nak tenet, tgk dia, ada tenet pun, belum tentu dia guna, best je hidup"...hah...ni aku nak balas, "kita ni hidup, ada keperluan, dan salah satu keperluan aku adalah tenet, jadik, kau takleh nak salahkan aku jika aku merungut takde tenet, kalau org lain merungut takleh hidup takde enset, sama lah jugak ngan keadaan aku hidup takde tenet, jadik, janganla judge aku mcm tu, cuba kau duk kat tempat aku, kau akan faham perasaan aku, instead of kau cakap mcm tu kat aku, apa kata kau suggest kan aku sesuatu utk menceriakan hidup aku, seperti carik pakwe baru ke contoh semata2 okeh takpun, tebas semak belakang umah ke, kan bernas sket idea2 mcm tu..."

terpanjang lebar lak explanation aku...hehehe

notakaki : duduk rumah, tak kuar, takde hubungan sosial adalah pembunuh utama penganggur terhormat ~ fakta dari therosputih.bloogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing