Friday, May 9, 2014

rindu datang lagi

Views

a : orang bangun pagi senyum2, baru rezeki senang nak masuk..

b : aku tengah sedih ni.

a : kenapa? ada apa yang berlaku?

b : aku mimpikan dia lagi.

a : siapa?

b : diala.

a : yelah, tapi siapa dia tu?

b : dialah.

a : ooooo...okay...kau mimpi apa?

b : aku mimpi jumpa dia, tengok dia lama2, aku cuba nak peluk dia berkali2, tapi tak dapat, ada aje halangan dia, tapi cukuplah sekadar dapat tengok dia, aku dah cukup bahagia

a : kalau kau kata kau dah bahagia dapat tengok dia, habis tu, kenapa kau sedih2?

b : masa mimpi tu aku bahagia la, bila fah terjaga, aku sedih sangat2, sebab dah tak boleh nak tengok dia lagi dah..aku rindu sangat2 kat dia wei, rindu sangat2...

a : apa kau boleh buat kalau kau sorang je yang menderita merindui dia, sedangkan dia langsung tak ada apa2..

b : kau buat aku makin sedih (menangis teresak2)

a : aku tak berniat nak buat kau sedih, tapi itulah hakikatnya...kenapa kau tak hubungi dia?

b : aku pernah cakap kat dia dulu, aku minta dia jaga nama aku baik2 dalam hidup dia, jangan ada sorang pun insan dari dunia dia 'sentuh' aku, sebab andai itu yang terjadi, dia dah buktikan aku bukan penting lagi dalam hidup dia...dan itu bermaksud, hubungan aku dengan dia dah putus..

a : masalahnya, kau pernah di'sentuh' oleh kawan2 dia ke?

b : aah, berani orang tu msg aku marah2 aku...terus aku kecik ati sampai sekarang...

a : dan kau menderita merindui dia hingga ke hari ini?

b : ye...aku tak dapat nak lupakan dia sebab aku terlalu sayang pada dia..

a : bersabarlah...

1 comment:

husna zahidi said...

perit jugak merindu nih..