Friday, June 22, 2012

penat di hari jumaat

Views
phewww...lepas nafas dengan gaya mak limah bersandar di kerusi...panas vontot tol lah ari nih, nape taknya...ari nih, sekolah aku ada buat hari jalinan kasih, semua kelas terlibat...dari sekolah dua sesi, jadik satu sesi...paling bestnya, aku tak sempat pun nak mengusha cikgu2 belah petang sebab aku jadik setiausaha cantik pembantu guru kelas...

masa mula2 dapat tawaran guru pembantu tuh, aku ngah fikir2 nak mengulor je, takmo lah turun jumpa mak bapak pelajar sini, lagipun, aku tak reti dan tak faham bahasa orang sini sangat...dahla kelas memana je, aku tak pernah masuk relief jauh sama sekali mengajar kelas tuh...tp ntah kenapa ari ni mood aku sangat lah ke laut...dah penat lepak2 makan kat kantin tuh, ngan hujan ribut melanda, kaki aku melangkah jugak ke kelas yang dimaksudkan...dari jam 8, sampaila 11.30 lebih...keluar jap pi tandas untuk muntah kul 9.15...

lenguh gile urat2 senyum di muka aku nih...apa taknya...mak bapak tak putus2 datang...aku tukang cari maklumat markah pelajar ngan tukang tulis resit bagi mereka yang bayar duit pibg jer...takdelah gempak mana pun skop kerja...tp...bila berhadapan dengan mak ayah nih...adeh..penat seyh...sambil dengar masalah pelajar, masalah mak bapak, sambil tuh usap perot aku...pesan kat baby suh jadik anak yang baik2, jangan nakal2...dalam duk usap2 tuh, sempat lagik aku fikir,

bila la dapat makan kuih yang dorang antarkan nih?

aku sangat lapar okeh...jadik, jangan salahkan aku kan...memang dah breakfast tadi, tp...tgk jam...dah jam 10 okay...SAYA LAPAR...sabar jerk tunggu sampai ke the last parents....perghhhhh...tabah giler...dalam ati, ngumpat lah jugak...

apo bondo eh yang guru kelas nih melalut panjang sangat...cepat2 lah habis...aku lapo tahap gaban nih...
bukan salah aku kalau aku mengalami tahap kelaparan yang sangat tinggi...tet...noktah...

notakaki : dan2 plak masa aku tengah tunggu kereta nak balik, tengok kat kantin ada lauk ikan bakar ngan gulai lemak labu...terliur la plak...sobsobsob...meliur je lah nampak gaya aku petang nih...sobsobsob

No comments: