sakit itu

kata orang, indahnya bila sakit...tapi aku? indahnya kalau time sakit mcm ni ada orang jaga...errr...kau ada pilihan lain ke cik kiah? huh...nan hado jer kau nih...

sudah 3 ari aku sakit, sakit itu susah nak cakap, dan susah jugak nak describe...doktor dah pesan, aku takleh ada kenaikan berat badan sebab nnti aku sendiri yang akan tanggung kesakitan...ater...dah tuh, takkan aku nak buang badan aku sendiri, darah daging aku sendiri? hah...cer bagitau aku...wat kali ke berapa, aku takmo dgr nasihat doktor...

(kalau ada antara doktor yg baca entry nih, mintak ampun mintak maap yer doktor2 sekalian, bukan salah ibu mengandung, bukan juga salah anak yang dikandung, maka...siapa yang salah? agagagaga)

okay, aku kongsikan sket perasaan sakit yang indah ini dengan kalian...

1. aku takleh bangun pagi tanpa bergenang air mata, taktau kenapa...aku syak perubahan tilam gamaknya...nnti kena tido atas lantai je aku nih, jimat lagi effektiv...ahaks...

2. sakit itu mencucuk2 di kawasan yang memang hot spot punya area punya sakit, bila mana cuba nak gerakkan badan terutamanya dari kawasan pinggang ke atas...pastu, dan2 je bila gerak badan, kaki kiri mula rasa kebas...adoiyai nya punn....

3. nak buat sebarang aktiviti harian pun adalah bersamaan dengan M.E.N.Y.E.K.S.A.K.A.N.J.I.W.A.R.A.G.A. tapi takkan nak mengalah pada perasaan itu kan, maka, kuatkan diri, gagahkan diri jugak untuk uruskan diri...solutions dia, buat apa2 aktiviti yang memang akan menyebabkan diri terasa ralit dan lupa sekejap akan kesakitan...dalam kes aku, mungkin aktiviti mengait dengan berbaring adalah sangat best (jualbelicrocheted)...ahaks...

4. rindunya aku nak buat sume benda tanpa ada halangan...owh....rindu rindu aduh sayang ku rindu...kau rindu sama aku tak hati? errkkk...tetibe ada ayat yang tak masuk dengan sakit...ahaks...

*aku dah mula melalut, baik cepat2 stop sebelum berjangkit pada insan yang tak bersalah

notakaki : listening to ombak rindu again and again and again ----

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing