Tuesday, June 5, 2012

tahniah kawan

Views
ini thomas, kawan aku masa zaman belajar
senang citer

one of my coursemates
dan dia
baru sahaja

menjadi tunangan orang!!!!

thomas balan + melanie stewart

wahahaha...senyap2 je kau nih eh thomas...tetibe je ada org tag gambar, wah...terus2 aku wish congrate...tahniah jugak pada tunangannya, melanie stewart...

tumpang hepi sangat2 bagi pihak thomas, pastu mula ah teringat zaman busuk2 kat u dulu...thomas ni, nakal orangnya...nakal2 dia, dia sangat baik hati maa....aku masih ingat lagi, kami satu kumpulan untuk subjek pengurusan makmal sains, dan kami kena buat dua buah buku setebal 4-6 inci sebuah...adoiyyai nya pun...thomas ni satu2nya ahli kumpulan laki kami yang lelaki...sepanjang 1 sem tuh kitorang bertungkus lumus menyiapkannya, bila dah nak habis sem, siap jugak, memang boleh tgk la betapa banyaknya usaha pembaziran kertas yang telah kami lakukan...dasat...pengalaman bekerja dalam satu kumpulan itu yang lebih berharga berbanding isi dalam buku tu...agagagagaga...ini kalau pensyarah aku tu bace, kompem mau dibuang daerah aku nih...paling best, kami berjaya mengepow si thomas nih belanja makan...hahaha...satu kejayaan besar rasanya ketika itu, dan sampai hari nih masih berbangga dengan kejayaan itu...kau ada dia belanja? huh...

satu lagi cerita tentang thomas yang memang aku takleh lupa, adalah waktu microteaching bagi subjek matematik...aku dah lupa dah apa nama subjek tuh..hahahaha...bagus kan aku nih? huh...thomas nih dia sangat sangat sangat suka bercakap, dan dia memang takkan boleh diam...ada2 sahaja benda yang akan dia perkatakan...kalau duk sebelah dia time kelas, kau memang takkan kering gusi punyalah...ada sekali masa kelas tu, kitorang panggil pensyarah kitorang, tuan haji...tuan haji tu tegur dia suh duk diam2, kau tahu apa jadi pada thomas setelah dia berusaha duduk diam?? tapi semangat dia utk mendiamkan diri itu memang boleh dipuji...memang diam habis ah dia....sebab dia bantai T.I.D.O. hahahaha...tuan haji pun tersenyum pandang dia...maka, dengan ini, terbukti sahlah bahawasanya si thomas tu memang takleh duduk diam punya orang....hahahaha...baik dia bercakap dari dia duk diam mcm tu...

thomas thomas thomas...lama gile tak jumpa dia...rindu plak...dulu masa zaman belajar jugak, dia selalu kacau2 kami nih...paling takleh blah kalau dia dah start panggil sayang2, abang2 nih...geli geleman kitorang, tp sometimes tuh layan jugaklah...hati kering maa...no ard feeling...bila dia panggil sayang, kitorang lawan balik, panggil dia sayang jugak...tapi awal2 mula bicara je lah, pastu, nan hado je kau nih nak bersayang2 eh...

ingat lagu kerispatih - aku pasti memilih
lirik asal
engkau pasti memilih
siapa yang aku cinta
dia atau dirimu

tapi dia akan nyanyi untuk aku mcm ni
engkau pasti memilih 
abang senior untukku

pastu bla bla bla aku sendiri pun dah tak ingat dah...hampeh ah, dia kenakan aku...cam siyot je...huh...

well...panjang lebar aku duk cerita pasal si thomas nih...entry asal, nak wish selamat bertunang untuk dia je...takyah nak pesan pape, sebab aku tahu, thomas nih baik orangnya, mesti dia boleh jaga tunang dia dengan baik, kan thomas kan...? ahaks...tahniah beb..

notakaki : rindu zaman belajar sudah

psss....ada lagi sorang kawan baik aku yang pun bertunang beberapa hari lepas, tunggu aku hupdate story pasal dia plak...aku tunggu kot2 ada gambar dia ngan tunang dia...kalau ada la...

2 comments:

NORHANIS SHUHADA AZMI said...

ain..sedihlak bace entry ko.rindu sgt time dulu kan..rindu ngn celoteh si thomas ni..

therosputih said...

hanis
memang sangat sedih kot...recap kenangan lama..sangat best...bila la leh dapat jumpa sama2 lagi kan...