fasa mengidam sana sini

alhamdulillah, setelah tiga hari mc dengan jayanya, semalam, sabtu...rasa sangat sihat...dan ari ni, kureng sket la sihatnya, tp okaylah kan...kekadang je perasaan tak best tu datang...ngah2 syiok tido, boleh terjaga semata2 untuk muntah...aku pun hairan...

semalam tido, banyak sangat mimpi makan2..

1. mimpi dapat nasi putih, ayam masak merah, gulai daging kawah...perghhh...tetibe je aku kat kenduri kawin, penuh pinggan aku nih ngan makanan...tp sayang, tak sempat makan, aku dah terjaga....sobsobsob

2. popia!! nih pun sama mcm mimpi yang first, tetibe je aku ada kat tempat orang buat makanan bebanyak...dan ada sangat banyak popia...beza mimpi kedua nih, aku sempat bantai makan popia...bukan sebatang dua, tapi sepinggan...dahla popia tuh panjang, lebih dari sejengkal tangan aku nih...dasat tak mimpi aku? hahaha....paling best, bila aku terjaga, aku sempat sendawa kekenyangan lagi...

kan aku ada mention dalam entry before nih, aku banyak kali terjaga kalau tido malam, so, tak heran la kalau aku banyak versi mimpi nih...

3. kali ni, mimpi pegi KFC, luar je KFC, tp kat dalam, mcm2 hidang, mcm food court supermarket plak, pastu boleh plak demand2 nak ayam masak mcm mana....seingat aku, masa mimpi tuh, aku order ayam goreng rangup2, dan order air sejuk yang punya pelbagai warna...yang nih, sangat pelik mimpinya...aku sendiri pun tak paham...dahla pegi sana ramai2, pastu buat kalut lawak depan kaunter sorang2 sebab blurr taktau nak order apa...aiseh...

bila bangun pagi, rasa sangat penat je, sebab banyak berjalan dan order makan...order je lebih, yang dapat makan, popia jer...ceh...tp puas hati makan popia itu...ngeh3

kembali kepada realiti...alkisah, aku dah lama simpan hasrat nak makan jambu air...apa2 jambu air, yang penting dia adalah jambu...tp mana nak dapat seiyh...susah kot...masa aku di bintulu pun, boleh bilang ngan jari jer tertengok jambu air nih, harga? toksah cakap lah...jimat gi makan kfc lagi kot...

tadi petang, keluar amek angin, sebab dua hari nih berkurung dalam umah jer...nak naik biol dah pale nih asik tengok dinding, dinding tengok aku...sekalik, gi gerai buah...JAMBU??? terus beli...ngee...

credit to google <here>

selamat sudah jejambu itu dalam perot aku...jambu+colek(gula+garam+cuka skeettt je+kicap)...alhamdulillah...rezeki baby kot...

jambu kaler ijau nih, boleh tahan la jugak...tp tetap takleh lawan yang kaler merah punya kan...

credit to google <here>



notakaki : kalau dapat jambu air kaler merah lagi sedap...tapi syukur bebanyak sudah, at least dapat makan jambu dah...hijau pun hijau je lah...layan jer....habis jugak setengah kilo sekali hadap kan...ahaks...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing