pengalaman fisio kali kedua

punyalah lama gap antara entry fisio yang first tu ngan yang second ni kan...bukan sebab kekangan masa nya pun, tapi sebab baru nak hupdate, mood dah ke laut, baru klik new post, mood dah ke laut...dalam otak, fikir nak makan jer...apakesss posa2 nih...adeh...

ari tu, pegi fisio untuk kali yang kedua, aku masa tu ngah pulun mc 3 ari beb, pegi fisio juga pada hari jumaat, agak2 lepas solat jumaat gitu, kul 2...fisio kali kedua, tak banyak beza dengan fisio yang pertama...masih dijalankan ujian ketahanan tulang belakang...keadaan aku tak banyak beza...bila ditekan beberapa tempat pada tulang belakang area bawahnya, satu pancaran sakit dari pinggang ke hujung kaki seraya dengan perasaan kebas...

aku diberi rawatan sinaran panas ala2 bertungku tu selama 15 minit, pastu kena buat senaman tegangkan tulang belakang selama bape minit tah...sangatlah menyeksakan, tapi sabarkan je lah...

pastu aku dibawa masuk ke dalam gim...ini pengalaman pertama aku...aku diarahkan buat senaman cycling, owh...ini utk kuatkan otot kaki dan attack area lutut aku...mengayuhlah aku nih, 15 minit jugak mengayuh....sambil mengayuh, sambil aku berangan, bestnya kalau ada basikal, petang2 bulih pusing2 area rumah aku tu, ada pantai situ, dan ada tempat jogging...sangatlah best...sedar tak sedar, habis mengayuh, aku diarahkan rest...dan diberi rawatan panas kat area lutut...rehatlah...habissssss.....

huh...penat sket fisio kali yang kedua nih...tatau kenapa...pas habis fisio tuh, aku rasa nak baring rehat dan tido jer....

notakaki : baru 2 kali fisio, aku dah rasa lemah2 badan nak pegi rawatan fisio nih...apakessssss...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing