Tuesday, September 11, 2012

homemade kek coklat

Views
lagi entry cite pasal kek coklat...owh...start ngan cite nak makan kek coklat, dengan dah makan kek coklat, la ni kek coklat apa plak nih...adeh...tak habis2 lagi ka dengan kek coklat?

hehehehe...jangan marah eh...la ni, selera mak buyong ngah gile nak makan kek coklat aje...

ari jumaat lepas, sambil nunggu tengah hari, breakfast takdak hape pun...yang ado hanya epal...huh...epal pun epal lah kan, sihat sket menu nya...dahla blackout, takdak letrik....godak2 la telur tu pakai kuasa manja2 putaran tangan jo...kalau ada mixer tuh, sekejap je kembang kan telurnya...hurmmmm...misi aku pasni, nak beli mixer la...ekekeke

ini adalah kek pertama yang aku buat setelah hampir 3tahun tak bake...huh...punyalah lama...dahla kat umah ni takde penimbang, mahupun sukatan kek tuh...aku main agak2 je adunannya...sambil agak2, sambil la doa2 puhla kek nih menjadik dengan jayanya...dah siap sume, kukus...hah...aku takde oven, so, kukus adalah cara aku bila mana aku nak kena bakar sesuatu...sume aku tukar jadik kukus...hehehe

selepas hampir 40minit, inilah hasilnya...

homemade chocolate cake by therosputih

cer tengok betoi2 sebelah kiri kek tuh, nampak dengan jelas kesan garfu, hahaha...nak tahu kek tu dah masak ke belum, caranya adalah dengan cara mencucuk kek itu dengan lidi, pastu keluarkan, kalu ada kek yang masih melekat kat lidi tu, maksudnya kek tu belum masak lagi...kalau lidi tu keluar dengan bersihnya, maka, kek tu dah masak...ate....itu la tips yang memang ramai orang tahu dah kan...

hah...hamek kau....sebijik kek coklat...memang bangun pagi ngadap kek, belum tido ngadap kek...camno kek tu tak habis dalam masa 2 hari? huh...tapi memang puas hati ah makan kek coklat...cukup stok makan kek coklat untuk sebulan jor...hahaha

notakaki : pasni nak try buat kek batik resepi kakak chanteq sekolah lama aku...

2 comments:

cik azLyzah⊙.☉ said...

wahhhhhh....kalau cik tak brani buat kek kalau agak2 je..takut tak menjadik..sebab cik blom terer lagi..hehehee

therosputih said...

cik azlyzah
kalau ikutkan berani tak berani, memang tak dapat la makan kek buatan sendiri...maka, kesimpulannya, redah je...tak jadi, apa lagi...beli je lah, senang...wakakaka