instant cereal in-comix

sejak dua tiga ari nih, bangun pagi breakfast ngan air nestum panas2 suam, malam, pas dinner pun bantai air nestum jugak...apekesss beb...hikhikhikhik...mood mak buyong ngah masyuk ngan air nestum lah plak...

dulu, masa awal2 pregnant dulu, memang aku ada beli 3 in 1 nestum nih, aku biasa minum jenama in-comix, tapi pas minum satu sachet, tunggu 3,4 minggu plak baru amek satu sachet tuh...la nih, kalu bulih, nak minum air nestum sokmo...
gambar amek dari encek google je
sedap di mulut, sedap di tekak...tapi dalam ati, ada risau2 jugak...kan tak bape bagus jugak kan kalu duk asik minum air manis, 3 in 1 plak tuh, sebab kandungan gula dia yang agak tinggi...sebab tu lah aku limit, paling kerap boleh minum adalah tak lebih 3 kali jer...kalau bulih sekali sehari, tp dah idok tahan sangat, ameklah 2 kali...kalu dah cecah 3 kali tuh, maknenya kena minum air putih yakni air masak tuh lebih sket....

risau beb...aku nih sejarah family sangat tinggi kena diabetis, so, harusla beringat sebelum kena kan...ari tu, masa kandungan cecah 14 minggu, aku dah minum air gula dah sekali...sebelum minum negatip je...pas minum, adik kat bilik makmal tuh siap tulis guna pen kaler merah lagi...+2...hamek kau mak buyong...cuak gile babeng dah...

bila jumpa doktor, doktor cakap, masih terkawal....dalam ati lega jap...katanya, aku punya paras gula dalam darah pas minum air gula adalah 7.4, katanya, jangan lebih dari 7.8 sudahlah...ater....0.4 lagi tuh nak cecah 7.8...kusss semangat...nanti kandungan cecah 7 bulan, kena minum lagi sekali...errrrr...

notakaki : esok ada checkup 20 minggu plak...hope sume bacaan bagus2 saje...hehehe

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing