cinta bukan milik kita



sume org bercerita ttg cinta, cinta itu, cinta ini, kecewa kerana cinta, sakit kerana cinta, bahagia kerana cinta...mcm2 lagi kan...kita kena ingat sbnrnya, cinta itu bukan milik kita, tetapi milik allah sepenuhnya, kerana dia bermurah hati, dia mengenalkan kita kepada cintanya, maka kita jatuh cinta, kerana dia penyayang, maka dia membuatkan kita gembira dan bahagia kerana cinta, kerana dia sangat adil, kita senyum kerana cinta, tapi itu semua masih lagi bukan milik kita, dia mampu mengambil kembali apa y diberikan kepada kita tanpa kita mampu mempersoalkannya, kenapa mesti dipersoalkan...semua itu milik dia, dia berhak ke atasnya, bukankah kita sendiri sudah berjanji dengannya dulu, semuanya adalah hak dia, dia mmberi kita merasai semua itu, kita meminjam daripadanya...maka, cinta itu bukan milik kita...kita hanya mendapat pinjaman cinta daripadanya...utk terus bercinta dan dicinta, suburkanlah cinta kita padanya terlebih dahulu...barulah dia tidak terasa apabila kita belajar mencintai y lain kerana dia yakin cinta kita padanya tidak susut...mungkin hari ini baru aku sedar, cinta pada ilahi lebih berkuasa dan mengatasi segala cinta y ada di dunia ini, tiada y hebat mencintai ilahi...baru hari ini aku sedar...betapa aku berada dalam golongan y kerugian...ya allah...kurniakan aku cinta y diredhai mu, kurniakan aku cinta y sejati...aminnn....

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing