mencintai tak semestinya memiliki

di suatu malam hari, tatkala hujan renyai, selepas satu perbualan antara aku dan kawan aku....aku memperoleh sesuatu benda baru...
*

*
*


dulu aku selalu sebut mencintai tak semestinya memiliki bila bercakap tentang mencintai seseorang atau pun bila berbincang tentang isu cinta dengan kawan2 aku...rupa2nya, aku sekadar bercakap tanpa memahami maksud sebenar yang tersirat di sebalik pernyataan tu...

sekarang ni...baru aku paham apa maksud phrase tu...sungguh makan dalam upenya....terima kasih pada kawan aku yang juga seorang hamba allah sebab telah mengingatkan aku pada apa itu cinta dan apa itu memiliki...

nasihat aku, bila mana kita terasa susah atau dalam kesukaran, cepat2lah tadah tangan mohon kepada allah, permudahkan segala urusan, sbb hanya dia sahaja yang mengetahui apa yang bakal berlaku di hadapan kita dan hanya dia sahaja mengetahui apa yang terbaik buat kita...berdoalah padanya, mohonlah apa sahaja padanya...semoga hanya yang terbaik berlaku dalam hidup kita semua...insyaallah...

notakaki : selagi cinta itu ada untuknya, selagi itulah kita memiliki hatinya...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing