entry khas untuk miss pregnn part II

hoho....ada part II upenya, ingatkan sekali harung je entry tu, sekali bersiri daa...hakhakhak...pada sape yang terlepas part I, leh klik kat sini lelaju...

aku ni bukan nak mengeruhkan lagi keadaan jauh sama sekali nak menyebokkan diri dengan kes ini, tapi aku rasa terpanggil untuk mengetengahkan pendapat beberapa orang pembaca entry aku baru2 ni...

bermula dengan entry tahniah kat kawan aku yang berkahwin dan bertunang, pastu timbul isu di mana hadirnya miss pregnn dengan satu cerita yang bagi aku agak hot la jugak kan...aku terus terang takde nak berpihak kat mana2 pihak, setiap yang berlaku tu ada hikmahnya...kalau bukan hari ni, hari esok kita akan nampak hikmahnya tu...percayalah cakap aku...

alkisah, aku sengaja publish entry pasal miss pregnn ni, sebab aku tatau mcm mana nak hubungi dia, dia contact aku melalui blog, maka, melalui blog jugalah aku boleh contact dia kan, itupun kalu dia sudi nak menjengah blog cikaiyong aku nih...

aku tertarik ngan notes yang miss pregnn tinggalkan kat aku dalam ruangan comment,

salam therosputih.miss pregnn here.hope u don mind if i comment here since i dunno how 2 pm.

this is the real story:

aritu saya ad tengok gmbar org kawin yg awk post. dan psgn tu baru je kawin. baju pengantin merah dan nama pengantin lelaki tu adalah en.khairunnaim yusof. so saya faham awak penahla tgk muka die even dlm gmbar ke fb ke..

apa yg saya nk ckp aritu dlm msg adalah en.naim or khairunnaiam tu adalah seorng yg saya kenal n saya sgt menghormati beliau dan kawan beliau nama azami org dungun.azami tu tunang kepada kawan awak agknya..(gmbar azami kat bwh gmbar kawin en naim.) mereka berdua seorang yg pd pndgan saya baik n bbudi bhasa..namun begitu pndngan sy terhdp mereka berubah setelah apa yg mereka lakukan pada 2 kwn baik saya.mereka berkwn rapt n berchinta bertahun2 tp diputuskan oleh 2 sedara lelaki tersebut atas alasan yg saya rs mane2 pompuan xleh terima..xperlu sy spesifik sbb telampau peribadi untuk kwn2 sya..bukan berniat untuk marah therosputih..cuma saya xd cara lain nk nyatakn pd dua sedara lelaki tersebut betapa xpatut btul perbuatan mereka pada kawan2 saya.alasan yg xkukuh.betul kita ada Allah dan Allah yang tentukan jodoh kita. tp pilihan untuk jadi manusia yg mcm mana terletak pada akal fikiran manusia tesebut..beza antara manusia adalah cara manusia melayan manusia lain secara  baik@buruk..bukan nk mengatakan saya baik tp saya rasa kwn2 lelaki saya lebih sempurna akalnya kerana mereka lahir sbgai lelaki yg akalnya lebih dr wanita..saya hanya nk mereka tahu bahawa saya bersedih ke atas apa yg terjadi pd kwn2 saya apatah lg perasaan kwn2 sya..hepi diluar..dalam Allah shj yg tahu...eniwei tq sbb awk concern dgn comment saya..mmgla concern sbb msg saya tu semcam je kan..cannot wait 4 ur reply..

miss pregnn


hoho...dah habis bace? hmmmm...aku ni tatau pape, so, tak berani nak komen pape...kena tanya tuan empunya badan yang dimaksudkan itu je lah kan...aku ada dua pendapat sebenarnya, errr...mcm ada tiga pendapat je...hehehehe

pendapat 1 (dari sudut 2 lelaki yang dimaksudkan itu)
mungkin dah takde jodoh, setiap yang berlaku tu betul kita yang merancang, namun tuhan jugak yang menentukannya mcm mana kan...benda dah pun berlaku sekarang, dua2 pun dah ada keluarga masing2 dah, so, tak perlu lah kita nak ungkit kisah lama lagi dah, yang dah lepas tu, biarkan je lah...fokus pada masa depan je lah...

pendapat 2 (dari sudut 2 perempuan yang dimaksudkan itu)
geram, marah, benci, dan DENDAM sampai mati...

pendapat 3 (dari sudut aku yang sekadar pemerhati dari jauh)
aku pernah ditinggalkan oleh seorang lelaki, dan kesannya...masih lagi terasa...jadi aku paham sesangat betapa sakitnya hati bila mana seorang lelaki mengucapkan kata selamat tinggal menggunakan alasan yang mungkin bagi aku tak bape nak munasabah, bagi orang lain mungkin terlebih munasabah sudah kan...jadi, nasihat aku apda 2perempuan itu, bersabarlah...nak buat macam mana, mungkin inilah takdirnya, kalau boleh, cubala lupakan apa yang telah berlaku, dan live your life dengan cara yang kita sepatutnya dapat...jaga awet muda yang ada...=) aku akui sangat susah, tapi nak buat mcm mana...takkan kita nak pegi bunuh orang yang wat kita sedih, nnti kang, tak pasai2 kita masuk lokap, haru hidup kita sendiri jugak...sebab tu aku cakap, live your life dengan cara yang kita mahu....tapi kalau kita tetap mahu mengingati betapa sakitnya hidup kita selepas diperlakukan sebegitu oleh lelaki, teruskanlah...pilihan semua di tangan kita kan...aku ni tatau pape yang berlaku, so, nak cakap lebih2 karang, takut ada yang sound aku tatau pape, tapi sebok nak berkata2...aih...haru aku nnti...aku sekadar memberikan pendapat, kalau tak suke, abaikan je....kalau rasa ada kebenaran, baguslah....aku berkata2 based on pengalaman aku, lain orang lain pengalaman kan...
sekarang ni, dorang dah pun kahwin, dah ada family masing2...mungkin apa yang berlaku hari ni, pasangan dorang tatau pape pun kan, tak pasai2 dorang kena tempias gini, mungkin jugak pasangan masing2 dah tahu lama dah pasal ni, wallahuallam lah kan...benda2 mcm ni sangatlah subjektif utk diperkatakan...

aku mintak maaf andai ada kata2 aku di atas mengguris perasaan sesiapa, terus terang, aku takde maksudkan apa2...aku menulis berdasarkan pengalaman aku yang tak seberapa...kalau ada apa2 cerita, feel free to leave a comment here...nak panjang2 pun takpe, mcm miss pregnn kita buat...aku tak kisah semua tu, aku baca sume...

kepada miss pregnn, terima kasih banyak2 sebab sudi menjengah blog cikaiyong aku nih, terima kasih sekali lagi kerana membuka mata aku pada realiti duniawi, kadang2 kita tak perasan semua ni kan, kalau tak kena kat diri sendiri, lagi lah kita tak perasan...can't wait for your reply too...=)

notakaki : aku takmau gaduh ngan sesape, nak berkawan ngan sume orang yang boleh terima aku as a friend...muhjse dosti karoge?

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing