Sunday, December 20, 2009

rahsia di sebalik warna

Views
entah kenapa aku rase nak tahu sesuatu rahsia berdasarkan warna kegemaran, bukanlah 100peratus betul, tetapi tempias2 mungkin betul kan...ni berdasarkan kajian mereka y terlibat, jadi, aku pun surf la kat google...carik punya carik, pastu bace2...huh...banyak jugak yang nak dibace nih...then, kat bawah ni kiranya kesimpulan yang boleh aku buat...tp aku tegaskan kat sini, apa yang anda bace kat bawah ni, anda fikirkanlah sendiri kebenarannya mcm mana ye...

biru
* setia pada pasangan
* pandai menyimpan wang
* kemahuan tinggi
* suka berterus-terang
* jujur
* pemaaf
* tegas

merah
* berani
* tegas
* tamak
* beremosi
* suka bersenang-senang

kuning
* suka membaca
* kejar ilmu
* cerdas
* tekun
* sabar hadapi dugaan

hitam
* kuat hadapi dugaan
* sukar dipengaruhi
* suka menyendiri
* prihatin
* banyak berfikir
* setia
* mudah terasa

hijau
* kuat agama
* suka kedamaian, ketenangan, kebahagiaan
* suka berhias
* kuat pendirian

putih
* jujur
* sopan
* merendah diri
* suka menolong orang lain
* sukakan ilmu

kelabu
* merendah diri
* tenang
* suka mengalah
* cerdas
* bijak

ungu
* tidak suka diperintah
* pemurah
* bijak
* inisiatif tinggi
* berkeninginan tinggi

coklat
* bersifat keibuan yang tinggi
* merendah diri
* sopan
* berbudi pekerti

2 comments:

Intan Akma said...

pink xde???hehe tapi saya suka jugak ungu...so benarkah saya tidak suka diperintah???wink~~wink~~ ;D

therosputih said...

intan
kalau pink...maksudnya gediks...hahahaha...ain pun suka pink..kita sama2 gediks...wakakaka