kekesalan

ini adalah luahan peribadiku mengenai sikap kita sesama manusia

lihat malaysia hari ini, membangun, banyak bangunan pencakar langit, pencakar apatah lagi, bangga aku jadi rakyat malaysia, lihat sekeliling, makanan mewah, bangga aku dapat makan makanan macam2, lihat lagi sekeliling, tengok, banyak universiti2, maktab2 pendidikan didirikan, bangga aku menjadi salah seorang warga penuntut pendidikan tinggi, tapi cuba lihat dalam rumah, lihat lebih dekat lagi, lebih dekat lagi, tengok tu ha, tengok dalam bilik air, ada apa, tengok lebih dekat, ada tandas, tengok lebih dekat lagi, kenapa mentaliti rendah sangat nih...kenapa mentaliti tak menggambarkan kejayaan kita hari ini? cubalah amek masa renungkan...kenapa ini yang berlaku pada diri kita...

aku malu nak mengaku orang macam ni sebahagian daripada masyarakat aku...aku malu...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing