Wednesday, January 27, 2010

kisah jiran-jiran

Views
ni ha, rumet aku ni ha...tadi sibuk2 cucu jiran sebelah umah ketok2 pintu umah...

"akak...kuar cepat...ada org duk forging ni..."

haha...aku ngah syiok2 duk melantak ni...ayah aku pesan, dia kata kalu org duk forging, taknak kuar takpe, bukan bahaya pun, cuma kalau kita ada masalah pernafasan, digalakkan kita kuar umah...

jadi, hmmm...disebabkan aku ngah syiok melantak, aku sambung je makan...

rumet aku ni je beriya nak kuar, nak berkenalan ngan jiran2 katanya...hmmm...lntak kau lah, aku malas nak pakai tudung...

*
*

rumet : ain...kita rasa lega sgt sbb dapat ckp ngan jiran2...
aku : hah...baguslah...
rumet : kita cite masalah kita...
aku : makcik tu cakap apa?
rumet : makcik tu terkejut sbb sepanjang dia duk kawasan ni, dia tak pernah lagi kena...
aku : ek? hmm..takpelah kalau mcm tu, beringat je lah skrg ni kan...
rumet : a'ah, kita amek no phone makcik tu...nnti senang, kalu ada pape, kita leh cntct terus ngan makcik tu...
*
*
aku : apa lagi kau borak ngan makcik tu?
rumet : entah...hihihi

mcm2 la rumet aku ni kan...sesi beramah mesra ngan jiran tetangga kan amalan mulia...bagus2...

bila lagi kita nak memberi makanan pada jiran tetangga ek...

1 comment:

Mimie Najib said...

dapat jiran yang ok, xpelah..kena jiran yang k'o, seksa juga..heheh