buah nam-nam

meet buah nam-nam everybody, hah...to those who are not familiar with this kind of fruit, nak cakap psl penah makan, lagi lah haru kan..takpe2...meh aku cite pengalaman aku...

kat umah aku, agak bersepah gaklah benih pokok ni, sbb apa, lps makan je, baling bijik, lps makan je, baling bijik...haish...mau tak tumbuh merata tempat...pokok ni senang tumbuh, tu y best tu...berbuah sepanjang tahun...rasa, kalau buah tu dah betul2 matang, manis masam jugaklah, tp kalau muda trangtangtang, masam dia ya allah, tuhan je y tau, kelat2 pun ada gak...buah nam-nam ni bg aku, sangat sedap...

pucuk dia, kalau y muda tu, ada kaler merah2 sket, boleh dimakan direct gitu je, buat ubat darah tinggi, maybe sbb ada rasa masam kot, aku pun tak pernah makan...dan takde rasa nak makan lagi setakat ni, hikhikhik

Comments

vk said…
i have never heard or seen this fruit before.
therosputih said…
that is the problem with my other friends...ini buah kampung ni, susah nak jumpa, kalu nak try, mehla umah ain...hehehe

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing