cabaran dan dugaan bulan ramadhan

baru pas bace entry adik aku yang sorang nih, k_own tentang dugaan bulan pose dia, mak aih...aku pernah mengalami situasi yang sama di mana iman aku digoda dan digoda...

tak lain tak bukan...anak2 murid aku yang bengong2 tu lah...errkkk...bukan bengong...tapi comel2...hehehe...ampun buk...jangan marah sama aku...

first day puasa, sekolah isytihar cuti...second day puasa, berat kaki melangkah nak gi sekolah, rasa cam nak amek cuti sebulan, balik puasa kat kampung je, tp dah sebab tanggungjawab, gagahkan jugak...

masuk2 kelas je, bebudak dah cam mangki2 dalam zoo dah, hadoila...nape lah kamu semua nih, tak pernah2 nak duduk diam...iman aku dah tergugat2 manja dah...malas nak layan kamu...kata aku dalam hati...pastu tanya lagi, ada bawak kertas lukisan tak nih? hmmm...sume senyap...tak bawak lah tu...hadoila...camne nak ngaja lukisan kalu kamu tak melukis...kata aku sambil senyum2 siput babi...

habis kelas seni...masuk kelas peralihan plak...kali ni, kelas lepas rehat, dan seperti sebelum2 ni, mmg budak2 peralihan ni akan mintak lebih masa utk dorang makan, dengan syarat dorang akan buat apa yang aku suruh tanpa banyak karenah...okehla tu kan, give and take namanya....

student a : cikgu...cikgu tidak makan hari ini?
aku : takla, kan cikgu puasa
student b : tak mati ka?
aku : mana ada mati, tgk saya, sihat je, boleh mengaja kamu lagi
student a : boleh saya minum ini? (sambil tunjuk milo ais)
aku : boleh, minumlah
student b : kamu tidak mahu mei? (sambil menyedut nescafe ais nya)
aku : kan cikgu puasa (sambil telan air liur)
student b : saya bagi kamu la
aku : takpelah, kamu minum...(sambil tersenyum...)
student a : cikgu tidak boleh minum...
aku : jom belajar!!

notakaki : budak2...nak marah pun tak guna...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing