hantu punya ayam

semalam, sedang aku syiok2 siang ikan, potong sayur...menu terakhir makan malam, kemain lagi aku beriya masak...menu simple je, tp sebab dah lama tak masak, terasa peluh sampai urat keting...huh...padahal goreng ikan je kot cik kak...

sedang aku asyik menyediakan bahan2 utk memasak, aku perasan, ada sekor bapak ayam yang tah dari mana datangnya, duk pusing2 kat belakang umah aku, aku ingatkan jiran sebelahnya ni punya, rupe2nya bukan...punyalah nak tergelak bila anak jiran ni cakap

haiyya, ini ayam siapa punya lo...u kasik angkat itu makan la

adooyya...dia ingat boleh main angkat2 makan ke....hampeh tol dak kecik nih...

disebabkan ari dah nak malam, ayam tu sebok la cari tempat tido, aku dengar bunyik dia duk mencakar2, tapi aku buat donno je lah, lantak kau lah ayam nak tido celah mana, janji kau tak masuk dalam umah, kalau tak, memang aku angkat kau buat rendang lah....

dah siap masak, aku nak le gi siap2 mandi, nak masuk toilet, sebelum buka pintu, sempat aku dongak atas, maakkkkkkkkkkkkkk

bergegar satu umah dengan jeritan ayu aku...

hampeh punya ayam, dia bleh bantai tido kat kawasan atas toilet aku...camno den nak merentas pintu tempat dia tido nih...huh...dahla kepala dia duk terjongoi keluar, sape tak terkejut....jadik bukan salah aku la kan kalu aku menjerit bagai nak rak tadi kan...

tadi pagi, housemate aku yang paling senior, yang aku anggap mcm mak aku dah...dia dah tolong aku hambat ayam tuh...huh...berjojoi2 ayam tu lari selamatkan diri....tinggallah aku sebok membersihkan taik2 khazanah alam yang dia tinggalkan...hampeh punya ayam...

notakaki : muka ayam tu sangat menakutkan aku sebenarnya

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing