Monday, August 8, 2011

rindu

Views
tadi pegi bazar, carik pape yang patut untuk dijadikkan mangsa serbuan aku petang ni...jalan punya jalan, rasanya tak sampai 21 langkah, dah sampai je end of the bazar...*hampeh

bapak ah tak puas hati ngan bazar kat sini, tapi alang2 dari takde, kedai yang secoet ni pun kira halal lah kan...dah masuk 8ari puasa, tak pernah2 aku merungut pasal suasana puasa di perantauan, tapi ari ni, aku nak lancar mogok...aku tak kira...

aku rindu kampung halaman

betapa aku merindui kuih muih kelate yang aku suke...buah tanjung, jala mas...hmm....tadi aku terasa nak makan kuih2...mata aku meliar tgk kuih2 yang ada...yang paling dekat ngan aku, kuih karipap je, sebab...mana2 tempat, rupa karipap tetap maintain, takde yang berubah...pastu aku terpandang kuih yang dibuat dalam daun pandan...mati2 aku ingat tepung pelita, rupanya...puding jagung...*sedih...pastu usha lagi, terpandang word cendol...laju aku nak terjah...sekalik lagi, hampeh...ini bukan cendol seperti mana yang aku kenal...hukhukhuk


notakaki : nampaknya kerinduan aku pada kampung halaman semakin tercabar dan semakin tercalar

aku dah selamat berbuka puasa...selamat berbuka semua...

No comments: