Saturday, May 9, 2009

ikan siakap

Views
ja : wei, tgk ni, aku wat balik 2ekor ifirst time ni nk mkkan siakap, nnti kita leh masak
aku : waaa...ikan projek kau lah ni?
ja : ikan ni ikan siakap y paling mahal, sbb diternak mengikut hukum alam, diberi mkn ikan kecil, bukan dedak atau pallet ikan biasa tu
ziela : ni kalau buat ikan siakap 3 rasa msti sedap ni
aku : waa...makan besar mcm ni, beli kat kedai ntah bape puluh dah kena bayar ni
ni bahan2 nak masak ah ni...kita potong 2 ikan ni, nnti susah nak goreng...kunyit mana kunyit...alaa...hbs ah tangan kau ni ziela, kuning kena kunyit, takde kunyit segera tu ah, kunyit segar lagi ni, hehehe...nnti kalau lecturer kau tanya, kau cakap ah kau duk umah, dah kawin, kena masak utk family, sebab tu kuning2 tangan, hihihi

aku ngan ziela bertungkus lumus masak, y tungkus nye aku, lumus nye tu conform2 ah ziela, ibu kami, hehehe...lama gile tunggu goreng ikan, start masak kul 8.30pm, siap masak kul 10.30pm, ya allah hai...jap gi nak kena masak nasi lak, periuknye satu, itulah utk goreng, itulah utk menumis, itulah utk masak nasi...mcm2...bau siakap 3 rasa kami, perghhh...tak tahan siot...lapar2...dah masak nasi, jom mkn, upacara turun tangan beramai2...ngah mkn sedap2, tak smpai separuh nasi aku, tibe2 aku rase nak termuntah, bukan setakat rasa, mmg muntah, hbs sume kuar...org lain, ziela, fiza, jaa rilek je mkn...huh...smpai licin...kesimpulan y aku dpt mlm tu, aku mmg takleh makan ikan sungai, walau berapa kecur mulut aku ngunyah, perut tetap takleh nak terima, hehehe...tengok je lah, dapat gak ah rase td sket, serap sket2 zat2 y mana sempat, kira bolehlah tu ek...nnti da kawin, aku tukang masak je lah ikan2 sungai mcm tu, mknnye tak uleh...takpelah kan...

No comments: