pengertian 1 mei setiap tahun

mari kite renungkan apa pengertian 1 mei pada setiap tahun, sbb spt y diketahui, 1 mei adalah hari buruh, hari semua pekerja cuti, tp tak jugak kan, ada je y tak cuti, contoh mcm nurse, pembaca berita, dll...dorg mana cuti, kalau sume pekerja cuti, alamat tak berasaplah dapur...gitulah gamaknya...dulu, i mei dianggap

kecik2, time sekolah rendah
yeee....cuti...leh tgk tivi, cite kartun best2 pg tu, leh lepak2, leh mkn2, seronok2...

besar sket, sekolah menengah
wahh...nasib baik ada cuti sehari, sempat nak cover studies jap, exercise add math ni pun tak siap lg, dahla nak kena anta dah

besar lg sket, lps spm
dah masuk bulan 5 dah, bila result dpt g matrik ke tak kuar ek, lama dah tggu ni, ntah matrik mana la aku ni tercampak

besar lg sket2, duk u
wei, ari ni cuti, jom kuar ramai2, hang out together, mesti best, lama tak jmpe korg ah wei, jom ah, kita jmpe kat tmpat biasa ek

da masuk alam kerjaya, atau lebih tepat dipanggil prapekerjaan kot
seronoknye lah hai hari ni cuti, de gap kejap before smbung balik kerja y tertangguh, kerja y menimbun y entahkan bila nak susut, setiap hari file y in lbh byk dr file y out, mcm mana ni, nak kata aku tak buat pape, iskhh...hbs tu, aku duk melangguk kat sini buat apa lak kalo bukan bekerja, tp kenapa msti byk lg, takpelah, hari ni 1 mei, aku nak bercuti sepuas2nya, nak manjakan diri sepuas2nya...

cube perati, fasa mana y lbh byk ayat, fasa alam pekerjaan, tp tak kisahlah kan, this is based on apa y aku pggil my own experience, sume fasa idup aku suke kat 1 mei ni, walaupun setiap tahun agaknya definisi 1 mei berubah, takpelah, 1 tu tetap kekal, aku suke 1 mei sebab 1 mei hari cuti, hihihi

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing