aku pelajar jurusan pendidikan

aku rasa ini adalah pertama kalinya aku announce secara official bahawasanya aku seorang penuntut dlm jurusan pendidikan di sini...mungkin before ni aku pernah ckp kot cuma tak guna ayat seperti di atas...hahaha...

ni kenapa skema sgt ayat kali ni ni? sbb...tadi ptg de kelas microteaching...kelas terakhir kaedah mengajar utk kali ini, pasni takde dah...byk y tuan demo atau lebih dikenali dengan nama tuan haji ttg selok belok dunia seorang pendidik...

ada y kelakarnya, ada yang tak beshnyer...haiiihhhh...betul ke aku ni bakal pendidik nusa bangsa?(ayat nak skema jer...)

ni apa y tuan haji ckp and apa y sempat singgah 2,3 saat dlm kepala aku sebelum berangkat pulang

1. sebelum ditemuduga, pastikan anda well prepared especially dgn ilmu2 berkaitan pendidikan, download ajer kat laman web kpm tu, pastikan anda faham sefaham-fahamnya berkaitan falsafah pendidikan negara...

2. atasi masalah di kalangan pelajar dari segi JERI : jasmani, emosi, rohani, intelektual, dekati
pelajar

3. jangan cemari rekod perkhidmatan dengan rekod merah, nanti tak naik pangkat

4. kalau dapat tawaran GST, wat keje betul2, nampak je pengetua lalu, tunjukkan kesungguhan kuasa lima, supaya pengetua nampak anda buat keje, kerana pengetua punya kuasa utk merujuk nama anda ke peringkat bahagian sumber manusia (buatlah keje ikhlas dari hati)

sbnrnya banyak lagi, tp dah banyak y tercicir mase ngah jalan balik kolej tadi...hurmmm...lupa nak tutup tinge dua2 belah, tgk, habis sume dah tercicir...tak dapat nak kongsi cerita ngan korg sume...kuikuikui

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now