sebelum malam melabuhkan tirai

sebelum mata terlelap, sempat lagi aku hupdate2, sempat lagi mengelamun sampai ke negara china...hohoho....nak mengelamun sampai ke paris la, mood romantika de amor sket...

tadi seharian kat sekolah, doing the same thing, keluar masuk kelas, mcm biasa...dalam kebiasaan tu, tetap ada keluarbiasaan dia...apa dia? nak tau?

kelas peralihan...huh...satu kelas kena marah ngan aku sebab dorang sangatlah excited main sana main sini, kejar sana kejar sini...mula2 aku tegur leklok je, tapi habis satu masa...hmmm....masih mcm tu lagi ye...siap korang...aku bebel2 pape yang patut, nak bebel lebih2 dorang bukannya paham mana pun....bebel pun guna bahasa mudah je, seperti "jangan bising", "duduk tempat kamu betul2", "kenapa tak buat kerja", "buku kamu mana", dan mcm2 lagi...simple2 jak...tapi takde pape perubahan pun....tetibe aku nampak cahaya dari langit menyuluh kat sorang cikgu cina ni, cepat2 tangan aku kuit2 panggil dia...mintak bantuan dia suh 'nasihat' kan anak2 peralihan yang hado nih...huh...kesian depa kena bebel tapi den nak buek camno, den dah buntu dah camno den nak uruskan depa sume tuh...hope terbukak pintu ati pintu mata pintu idung sume tuh, hope dorang nak belaja rajin2 pasni....

pas kelas peralihan, terus beralih ke kelas tingkatan 1 plak, kali ni aku bawak hadiah siap2 untuk dorang sume....dah lama dah aku bersabar ngan dorang...last week, aku dah janji ngan dorang....sape yang tak hantar buku minggu ni, minggu depan dapat rotan 1 kat tangan...aku ingat satu kelas la nak hantar, hampeh...tak sampai separuh pun hantar...aku apa lagi, menunaikan janji yang telah dipatri bersaksikan satu kelas...ramai2 kena tadi...tapi ada sorang students ni, sangat kurang hajar ngan aku...dahla baju tak tuck in, aku suh dia tuck in, dia jawab takmau dengan kurang ajarnya....huh...nak je tangan aku ni naik ke muka dia, bukan nak mendera, tapi nak mengajar dia supaya tahu hormat orang lain....masa aku rotan students aku tu, aku gitau dorang...saya bukan pukul kamu, saya pukul setan yang banyak kat badan kamu ni, kena tepuk2 sket suh setan keluar...

hari yang penat di sekolah...

notakaki : jangan nanti ada parents datang attack aku sebab rotan anak dia sudah

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing