Wednesday, July 27, 2011

kerja utama vs kerja sampingan

Views
setelah hampir 6bulan aku bekerja secara rasminya, maksud aku, tiap2 bulan masuk gaji, tak mcm dulu, masa aku amek tempahan mengait ngan menjahit...aku nak tulis pendapat aku tentang kerja utama vs kerja sampingan...

apa bezanya?

kerja utama...dah nama pun utama, maka jatuh hukum main la dalam apa2 jua...contoh kat sini, kalu kerj cikgu, kerja utama dia adalah untuk mendidik dan mendidik...pendek kata, berkaitan aktiviti pnp...

kerja sampingan plak, merujuk pada kerja2 ringan yang tak jatuh hukum wajib buat pun, sampingan semata2...sebagai contoh, kalu kerja cikgu tu, kerja sampingan dia adalah menjadi ajk dalam aktiviti perkhemahan dan sebagainya...takpun, jadi jurulatih silat ke hape ke...

tapi sekarang ni, aku tersangatlah konpius...

kenapa kerja sampingan aku lebih banyak dan lebih dasat compared ngan kerja utama aku sebagai guru?

hmmmmmm
*
*
*

kerja sampingan aku adalah kerja utama, manakala kerja utama aku jatuh no 10 dari 10 perkara yang aku kena buat...meanings....kerja utama itu adalah kerja sampingan sebenarnya...

yarghhh...itu dia conclusion yang dapat aku nyatakan kat sini....dah paham apa beza kerja utama ngan kerja sampingan? bagus anak2 murid ku sekalian...okeh dah, sekarang, pi main jauh2....cikgu nak sambung kerja sampingan utama cikgu...

notakaki : aku exhausted, not tired anymore

No comments: