Wednesday, July 3, 2013

tidur cara alia

Views
macam ni lah gayanya kalau biar dia tidur sendiri...

                                      

                     

sebenarnya aku tak pernah tinggal dia sorang2 pun, aku ada je, cuma aku sengaja biarkan dia sendiri dan tidur sendiri...alia kena biasa macam ni sebab mama nya tak mampu nak berada pada suatu posisi yang sama untuk sesuatu tempoh...cepat sakit dan lenguh...so, memang dari kecik2 lagi alia ni, aku jarang pangku, jarang diangkat2 sangat...dia banyak habiskan masa kat bawah, terbaring...

alkisah...after dah bagi susu tu, aku bangun la, alia tak jugak menunjukkan tanda2 nak tidur, aku pun bagila 'mainan', tuala kecik tu la...kemain lagi dia suka...kadang2 bagi dia bantal kecil dia tu, kemain lagi, borak ngan mainan dia tu...

dan...dia suka sangat biarkan mainan dia tu atas muka dia macam dalam gambar...tak lama pastu, kompem dia akan tidur...kalau kita alihkan, otomatik mata dia akan celik dan senyum kat kita...kensel nak tidur...

kadang2 risau jugak kan, sebab takut dia TERlemas ke sesak nafas ke hape kan...sebab tu kena tengok2 selalu, dan kena pantau dari masa ke semasa...

agaknya alia ni sama macam aku kot...aku kalau nak tidur, mesti tarik selimut sampai tutup kepala macam mayat tu, pastu baru boleh tidur...itupun kalau cuaca sejuk, baru boleh pakai selimut...hihihi

notakaki : terima kasih sayang...



5 comments:

Mimie Najib said...

bahaya kalau tak perasan ni..risau tgknya..

Deqla Manjew said...

suka tutop muka ye.. x rimas ke? kita pulak rasa mcm rimas...huhu..

cik azLyzah⊙.☉ said...

alia ikut care mama die tido lah tewwwwwwwww

izan mama mia said...

ada style lah dia tido hiih

Adie Ikah Akmal Rahimin said...

comel je alia...tidur pun comel..