Friday, July 26, 2013

ulang alik

Views
okay, masuk kali nih, dah 8kali dah masuk tandas, asik nak terkucir je....mana taknya kalau time sahur tu dibantainya minum bergelas2 air...paling wajib, tiap2 kali sahur, 4gelas air minum...

pastu mula la, keluar masuk tandas pat lima nam belas kalinya...memang sangat leceh rasanya, tapi bila difikir2kan kembali, bukankah bagus untuk menyahtoksinkan segala yang tidak diperlukan keluar dari badan, supaya badan kita CERGAS CERDAS DAN CERIA!! 

dannnn...kita memang digalakkan untuk minum air putih aka air masak selepas bangun tidur, amalan ni bagus untuk kesihatan, dan juga menjadi amalan rasulullah, kalau ikut apa yang telah aku baca...kalau aku salah, mohon diperbetulkan ye...pagi2, minum air putih, untuk membersihkan buah pinggang, ginjal, pundi kencing, pendek kata sume bersih bila kita wiw aka kencing...nak bersihkan hati pun boleh, tapi dengan air wuduk...hehehe

notakaki : rasa sihat tapi lenguh kaki sebab penat ulang alik tandas, hahaha

7 comments:

Deqla Manjew said...

hahaha.. kalo pegi tandas pun lengoh x cukop sihat tu..hikhik.. sama la deqla pun kuat nak kencing.. ;p

cik yaya said...

hhuhu...ni maksudnya kene kurangkan ni minum air..hehe

Sya Mimie said...

kita pula kalau bnyk minum air masak putih biasa time sahur, pastu nanti tekak perit2..pelik2..

Nan Lime said...

Maaf tompang lalu
------------------
Saya ingin menjemput anda utk menyertai : Contest Blogger Jejaka Jambu.

adyna said...

Ain dah sihat ke

Ain Dzaya said...

xpe..ulang alik..cepat sehat..hee

cik azLyzah⊙.☉ said...

Buang jr lah ape yang patot ain...yg penting tak sakit lagi...hihi