Friday, December 14, 2012

persediaan fizikal

Views
makin hari, makin banyak hari yang berlalu...sedar tak sedar, minggu depan gaji masuk dah masuk pertengahan bulan disember dah, lagi bape ari lagi dah habis cuti sekolah, dan...ooh...tak sanggup nak sambung ayat itu...taknak sekolah boleh tak? huh

 letak tepi urusan kerja...

semalam, aku ada appointment dengan doktor gigi...nak baiki tampalan gigi geraham aku yang satu nih...genap setahun gigi tuh sakit, dan genap setahun jugaklah gigi itu berlobang besar setelah dikorek dengan jayanya oleh sorang doktor gigi masa aku kat johor...aku pun heran ngan doktor tuh, suke hati dia jer pi korek gigi aku sebsar2 alam gitu...

alkisah, aku punya tampalan tercabut, dan masa makan tuh, makanan masuk la dalam lobang yang ade, lalu menimbulkan kesakitan yang teramat2la ngilu, bila jumpa doktor, dia ingatkan aku ada masalah saraf pada gusi tu...lalu dia bagi cadangan kat aku suh buat rawatan akar, tapi disebabkan aku dah nak balik sarawak, maka dia hanya sempat buat rawatan akar bahagian 1, dan aku kena sambung bahagian 2 dan seterusnya nanti aku dah balik sarawak...

nak menambahkan lagi kesadisan pada cerita aku nih

kat sarawak, klinik yang aku pergi tu tak boleh buat rawatan akar sebab tak ada xray, maka, terpaksa tampal kekal saje pada gigi aku, lagipun aku tak rasa sakit apa2 pada gigi tu...

sebenarnya, aku tak ada masalah saraf kat gusi tempat gigi lubang tu pun, rasa sakit yang aku alami tu sebab masuk makanan tu je, tapi...doktor kat johor tu dah pi korek 70% gigi aku dah, apa yang tinggal? terpaksa la aku pi tampal penuh sumenya tuh...sangatlah sedih bila tengok gigi yang tak bape nak rupa cam gigi dah...

CABUT? huh...selagi boleh selamatkan gigi tuh, aku nak jugak selamatkan, taknak cabut...taknak...

 so, semalam...aku pi baiki tampalan yang ada, dan doktor tu cakap, pasni kemungkinan besar gigi aku tu dah tak boleh nak diselamatkan lagi dah, terpaksa la dicabut...owh tidak...

 gigi dah sihat balik dah...pasni, bolehla berpantang dengan jayanya dah, hahaha...

notakaki : tak sempat nak tengok bola malaysia lawan thailand semalam, apa2pun, tahniah jugak kepada skuad malaysia kerana terus2an berjuang... 


5 comments:

ayut said...

cite pasal gigi..terasa ngilu kat gigi sndrik,,huhuhu

therosputih said...

ayut
ramai kawan saya yang macam tu...sebab tu bila sendiri punya gigi yang tak bape nak best, mesti cakap kat diri sendiri...

"saya suka jumpa doktor gigi, saya tak takut jumpa doktor gigi"

hehehe

adyna said...

cabut jer ain hehhe

therosputih said...

kak adyna
owh tidak, taknak cabut...sayang sangat....hehehe

Intan Akma said...

saya nak cabut gigi gerham xpegi2 sebab takut.terpaksa tahan sakit tiap hari sebab gigi gerham tumbuh xmuat so dah masuk di bawah gusi..hehe pelikkan..siap leh intai selak bawah gusi ada gigi