cuti yang bermakna

jom recall kalendar idup aku...

minggu ni minggu cuti persekolaha pertengahan penggal pertama sesi 2011...cuti yang sangat membahagiakan...sape tak bahagia beb kalu cuti, melainkan kalu orang lain cuti, kita pun cuti, tp kita still kena kerja...ha, yang tu...sudah terang lagik bersuluh, cuti tu sangatlah tak best...

ni adalah cuti pertama aku sejak bergelar seorang pekerja, adeh...udah keje dah aku ni, mcm tak bape nak caye je...tp kalu gi supermarket tu, orang still panggil aku students...bukan nak cakap aku awet muda, tp sbb aku nenong2 macam budak kecik...dengan erti kata lain, kehampehan aku sangat ketara agaknya...

ok dah...jangan nak kritik diri sendiri melampau2 hebat plak kat sini...malu aku...ececec...tau malu...so, apo laie...ubahlah...iyer...baik!!!

cuti sekolah ni, aku tanpa segan silu balik kampung, paling best, aktiviti makan2 ngan godak2 atas katil...perghhh...sangatlah sorga...bleh makan itu ini, order itu ini...kalu masa kat sana, yakni bintulu...nak makan kat kedai pun takleh main nampak kedai, terus masuk...tarak bleh woo...mau ati2...sebab kat sana, majoriti dia adalah cina...bila nak makan, nak kena ati2...aih...tak best kan...nak makan pun sekat2...selera makan apa lagi, terbantut le gini...

tadi, aku makan nasik lemak, pastu bantai roti telur, nasik 2pinggan, lauk udang paprik, kari ikan, pastu makan taufufa, makan buah 3,4 jenis...huh...mmg ari ni ari makan sedunia rasanya...la ni pun ada lagi rasa mau makan tuh...hikhik...

tp kan, cuti ni cuti yang paling bermakna la bg aku, apa taknya, sbb ni cuti pertama aku selepas berkerjaya, dapat lak lepak2 ngan family tersayang, ngan mak ayah...haish...sangat2 bermakna kan...pasni, nak berangan bebanyak, bila la lagi nak dapat merasa cuti yang bermakna mcm ni...hmmmm...

notakaki : dah beli benang kait...hiyeeeerrrr...suke3

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing