Sunday, March 6, 2011

dilema si anak katak

Views
dari a

ain...aku pening ngan hidup aku, apa nak jadi ngan aku pun aku tatau, mcm mana ni, aku buntu...antara aku ngan b, aku dapat rasakanya hadirnya orang ketiga, yang semakin hari semakin menyesakkan aku, berkali telah aku cuba untuk mengingatkan diri, janji aku dengan b, namun, setiap kali tu jugaklah aku akan menangis...aku bahagia dengan b, dan telah berkali-kali jugak aku ingatkan diri sendiri, takde sesiapa pun yang mampu menggantikan b di hati aku, hanya b seorang...biarlah hanya dia yang terakhir bertakhta di hati ini...setiap hari aku berdoa, moga jodoh aku berakhir dengan b, tak mahu aku bayangkan kesudahannya jika lelaki itu bukan b, tak mampu...setiap kali aku kuatkan semangat untuk b, setiap kali tu jugaklah orang ketiga hadir, memberi sokongan tak berbelah bagi kepadaku...aku buntu...dugaan apakah ini...aku takut aku tersungkur di tengah jalan...walaupun hatiku hanya untuk b, kita hanya mampu merancang...mungkin tuhan punya perhitungan sendiri, dan itulah yang membuatkanku semakin sesak...apa akan jadi jika b mengetahui perkara ini...sudah tentu aku sendiri digantung tidak bertali olehnya...dan semua itu, tak mampu aku harungi...aku sangat menyayangi b, biarlah aku dengan b sahaja...tp kenapa aku diuji sebegini rupa...apakah cintaku kepada b dibina tanpa asas yang kukuh....

yang ikhlas, a
kepada a dari ain

apakah yang sedang berlaku ni a...aku konfiyus...hope kau dan b okay2 saje...mungkin apabila kau dan b berjauhan, kau telah membuka hati kau untuk benda-benda yang baru, termasuklah hadirnya orang ketiga, mungkin kau sedar, kau tahu yang hati kau itu untuk b, tapi dalam sedar itu juga kau telah memberi harapan kepada seseorang yang juga kau senangi untuk berkawan...sayang dan cinta kau itu memang untuk b, tp dalam hal mcm ni, kau pasti akan rasa berbelah bagi...aku tatau nak cakap, mungkin ini semua ujian buat kau....sebelum ni, kau berjaya harungi semua itu, takkan kali ni kau tak boleh buat benda yang sama...setiap pagi, tanam azam dalam hati kau, apa yang kau nak buat, apa yang kau perlu buat...bgtau diri kau, betapa kau sayangkan b, betapa kau nak end up dengan b, jadi...setiap dugaan yang datang, insyaallah, aku yakin kau boleh atasi...orang ketiga itu, kau cuma perlukan kekuatan untuk berterus terang, kerana berterus terang itu lebih baik dari segalanya...seboleh2nya, cubalah untuk berpijak pada bumi yang nyata...percintaan itu indah, tp melalui percintaan itu memerlukan kesabaran yang sangat tinggi....pada hemat aku, b itu dah sesuai dah ngan kau, sepanjang aku kenal kau dan b, banyak dah kau harungi bersama dia kan...susah senang kau bersama dia, aku tau betapa sayangnya kau kat b...jadi, jika hadir sayang untuk orang lain, aku yakin, sayang itu tidak setinggi sayang kau untuk b...jaga b bebaik...

ikhlas dari aku, ain

10 comments:

white rose said...

pokok pangkalnya hati diri sendiri...
sendiri tau buat, sendiri tau akibatnya...

org xleh nak tlong, diri sendiri je boleh tolong...

therosputih said...

white rose
bila ada orang dalam kesusahan, hanya kata-kata dan dorongan sahaja yang mampu diberikan oleh mereka di sekeliling kita...

Enh Ear said...

jangan letak kan b tu terlalu jauh dalam hati..
sebab apa2 pun blh terjadi..
kalo ini dugaan nya.. jadi kan ini kekuatan...
jangan jadikan tangisan itu satu kelemahan....
hanya ALLAH yang maha MEngetahui...
;) jaga diri ye a

Anonymous said...

terima kasih diatas nasihat anda cik rosputih, cerita ini sungguh menyayat hati dan mengingatkan sy kepada seseorang yang hampir sy lupakan....

to a,
satu sahaja ingatan...
'sandarkan pada kenangan'

Yasminhamid said...

tak berani nak komen.. apa2 pun jaga diri

therosputih said...

enhear
mungkin ini sume ujian yang allah turunkan untuk menguji sejauh mana kuatnya hubungan a dan b...

moga allah mempermudahkan urusan mereka...

therosputih said...

cik nony
sandarkan pada kenangan? apa maksudnya tu...

jangan lupakan si dia itu ye...

therosputih said...

kak yasminhamid
hehehe...akak bg la pesanan sket, based on pengalaman akak...

Anonymous said...

me again...

'sandarkan pada kenangan' yang saya maksudkan ialah......
silalah hayati bait lagu sandarkan pada kenangan nyanyian jamal abdillah n siti sarah...

therosputih said...

cik nony
sandarkan pada kenangan...nnti saya tgk...