Thursday, August 20, 2009

salurkan perasaan anda

Views
anda sedih?
anda marah?
anda menyampah?

mari2...bace ini cerita...

jika anda menghadapi masalah dlm menyatakan atau menyampaikan apatah lagi menyuarakan apa y anda rasa, ini adalah salah satu cara y mungkin sesuai untuk diamalkan selalu...

kelebihan :
1. tidak memerlukan pihak kedua mahupun ketiga selaku pendengar atau pemberi nasihat
2. beberapa saat sahaja, and then perasaan negatif ini sedikit sebanyak akan berkurang
3. tidak mengganggu mana2 pihak seperti roomate anda ataupun housemate anda
4. ketidakselesaan perasaan anda mungkin takde org perasan, sbb anda sorg je y tahu

bagaimana cara mengamalkannya?
1. dapat sekeping kertas dalam apa jua ukuran, kecil atau besar, bergantung tahap atau kepelbagaian perasaan y anda miliki
2. pen atau pensel y anda suka, lebih cantik jika terdapat dalam pelbagai warna yang menarik
3. mula lakarkan apa sahaja y terlintas dalam hati
4. hiaskan mengikut daya kreativiti masing2
5. simpan hasil kerja anda atau boleh ditampal di papan2 y disediakan
6. hayatilah perasaan anda itu

komen pengguna
saya rasa sangat sedih ngan hidup saya hari ni, nak cakap kat kawan, dorg pun dah penat nak dengar, sbb dah mmg tiap2 ari ckp ngan dorg saya dilanda kesedihan, terlalu serabut, kusut ngan perasaan sendiri, saya terbaca kaedah ini, maka saya terus mengamalkannya, ternyata hanya beberapa minit diperlukan, saya dapat rasakan perubahan positif dalam diri saya, sangat hebat...tak pernah saya rasa sebegini...terima kasih kepada tuan punya blog y mereka kaedah y sgt unik ini...terima kasih sekali lagi...saya dengan ini sgt berbesar hati utk mengesyorkan kpd rakan2 di luar sana utk mencuba kaedah ini...tak salah mencuba bukan....

No comments: