terima kasih ya allah...

ya allah, permudahkanlah hari aku hari ni...

itulah ayat pertama yang terlintas dalam ati sebaik saje bukak mata ari ni, ari ni, ada test teori nombor, pastu nak celebrate konvokesyen abg...nnti jumpa mak, ngan adik abg...hummmm...

bangun pagi, senang je, bersiap2...iron baju, tak susah, sekali lalu je iron, hbs sume kedut ilang...naik bus, tgk jam, aisehhh...kul 9.01 minit da, kena tunggu until 9.20 baru bus ni gerak nih...tapi...syukur alhamdulillah...9.10 je pakcik bus dah gerak..hah?terima kasih ya allah....

sampai2 je kat dewan, aku terus aim kedai bunga y first, kelmarinnya dah usha awal2...berkenan ngan bunga and service dia kat situ, laju je kaki melangkah...tp berenti jap bwh khemah, tgk..eh...dorg dah start amek scroll la...tunggu jap, awal lagi ni...tunggu...tunggu...tetiba abg keluar...waaa...aku sempat tgk abg amek scroll...tak sangka....terima kasih ya allah...gi kedai bunga, mata meliar cari bunga ros kaler merah, kenapa merah?ntahla...putih pun cantik je, takpelah...ha..akak...saya nak y ni, tapi nak tambah bear kecik 1...berapa...ok, ni duit dia, nnti tgh hari sket saya dtg amek ye kak ek...ok..time kasih kak...

dalam kelas...ati tak senang duduk, rasanya ati tertinggal kat kedai bunga td je, cantik sgt bunga2 kat sana...pastu mulah ah nak komplain...aiseh...nape lah aku dtg kelas ni, ingat nak ponteng, nnti kalu abg tau, mati aku kena kejar, haishh...taknak2...kelas kena gi...lecturer lmbat masuk, 20 minit pastu baru dia dtg, ngajar pape y patut, bila lah kelas nak habis ni...kelas smpai 12 lak tu, haish2...tetibe aku dgr ayat lecturer, kita habiskan kat sini...hah?tgk jam...11.01am...waaa...ni y aku sgt suka ni...terima kasih ya allah...aku terhutang budi denganmu...tetiba gak dpt msg...abg dah keluar...hah?jom2...jom gi dewan...jumpa abg..

amek bunga, carik abg...abg nak gi panggung percubaan ni...ek?ain nak gi dewan ni...eh..ain nampak abg dah...aiseh...mak pun ada gak lah...
hai...tahniah...selamat berkonvo..ek?taktau nak cakap apa...tahniah je lah...

borak2 ngan mak...amek gambar, tunggu abg amek gmbar dlm studio, sekali abg gmbar tu suh duduk gak, amek gmbar famili...aku?famili?haishhh...takmasuk2...bersalahnya ngan adik2 dia...apa hubungan aku...tapi mase amek gambar, aku senyum je, rasa mcm senget je senyuman time tuh, lantaklah...harap2 cun...hihihi

abg gi amek gmbar lagi, aku dgn rasminya jadi tukang amek gambar y amatur sgt2...lantaklah...pastu gi makan kat jas cafe...ha...aku takde selera nak makan, test jap agi, aku tak cuak lagi, mcm mana ni, nak kata aku teror subjek tuh?hai...mcm perli je bunyiknyer...tak selera tak selera aku, habis gak ah sepinggan ngan segelas milo ais...kenyang2...pastu mak anta balik...salam ngan mak...babai mak...allop...bawak kete leklok...

hah...skang ni, satu benda dah setel...jap agi nak setel satu benda lagi...hushhh...test2...mati aku...singgah bilik midah, semayang zohor...cepat2...kalut2...dahla linda tak habis2 usik aku si kalut terhebat di alam nyata nih...haishhh2....tepi2...okeh...dah siap, jom pegi...

*
test
*

keluar je, hah, setel dah test...tapi kan...haaaa...nape susah sgt nih...conjecture tu apa?dia nak suh kita prove apa?aku mcm tak pernah bace pun conjecture tuh...dah2..tak nak bincang...kat luar hujan, tunggu reda jap...nak gi kelas lagi satu...

hujan lebat, mmg basah dari atas smpai bawah, kesian kasut aku, takut rosak...

balik kelas...hummm...terima kasih ya allah untuk hari ini, aku bersyukur sgt2...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing