do you agree with me?

ada seorang lelaki, menghampiri seorang gadis yang keseorangan

lelaki : hai, seorang ke?
~ dah nampak tapi saje gatal mulut nak tanya orang ke berdua ke hape ke
gadis : ha'a, sorang je

lelaki : boleh saya teman?
~ cantik bahasa, instead of using ayat boleh saya duk sebelah, padahal mmg hajat hati nak duk sebelah
gadis : eh, duduklah kalau muat
~ dalam hati sebenarnya nak cakap TAK BOLEH tapi saje cover ayu sopan

lelaki: dah kul bape skrg ek?
~ kalau takde jam sekali pun, sume org ada henset, takkan takleh tgk jam kat henset kot
gadis : kul 3 dah

lelaki : dah lama tunggu kat sini?
~ tau je dah lama sebab dr awal gadis smapi tempat tu dia duk perati
gadis : takdelah lama sangat, bolehla

lelaki : tunggu sape?
~ bussybody betullah
gadis : tunggu ayah sepatutnya dah sampa ni, tak sampai2 lagi

lelaki : apa? ayah? ooo
~ kecut perut la tu, baru sebut nama ayah, bukan jumpa ayah pun
gadis : ha'a, ayah

lelaki : saya dah janji ngan kawan ni, saya pegi dulu cik adik ye
~ tetibe je ckp janji ngan kawan
gadis : oh, ok

satu adegan di bustop pada suatu petang, penuh skill mengorat dari seorang lelaki, pernah alami? standard mmg mcm ni la kan antara soalan2 y common kita dgr..paling tak pun, phewwwitt2 dari jauh sambil buat bunyik tikus...apa? bunyik y mcm mana? alah..y bunyik chit3 tuh, kiput2 mulut muncung...

masyarakat kita suke kan tanya soalan2 y kita da tau jawapan dia, cntoh lain
mak cik bedah ngah jemur baju, jiran mak cik bedah, mak cik simah datang tegur,
"ai bedah...jemur baju ke?"
agak2nya, apa la mak cik bedah ni nak jawab, takkan dia nak jawab
"eh...apa lak jemur baju, awak tak nampak ke saya tgh goreng cekodok ni simah"

jadi, anda fikir mcm mana?

therosputih : aku pun selalu je aju soklan y jenis mcm ni...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing