senja untuk hari yang merah


awie dan ziana zain - senja nan merah

masihkah kita termangu di bawah pepohon itu
ketika hujan melunturi danau yang terusang
tidak pernah dibilang hari
hanyalah debar
yang terasa
terasa
setiap hari dibuai mimpi yang terindah
dengan menghitung senja merah di hujung sinar
mencipta kebeningan rahsia
pada sehimpun kenangan
menyimpul satu makna
di ruang yang lurus ini
haruskah
kita mencari
pada gunung dan lurah
liku-liku curam insani
haruskah
kita mencari
puncak mengilau cahaya
dalam hidup seribu warna
di bawah
teriring ungkapan
pada sebuah wajah
yang lara kesepian
haruskah
kita mencari suatu
senja dalam kepedihan
haruskah
kita mencari
dalam senja begini
kembali kita bertemu
haruskah
haruskah
kita mencari
dalam simpati wangi
kembali kita bersama
membilang kenangan yang abadi
seperti menuggu mentari
senja
menghilang
perlahan-lahan di sebalik
awan yang merah
haruskah
haruskah
kita mencari
daam senja begini
kembali kita bersama
haruskah
haruskah
kita mencari
mencari
dalam simpati wangi
kembali kita bersama
membilang kenangan yang abadi
seerti menunggu mentari
senja
menghilang
perlahan-lahan di sebalik
awan yang merah
di balik awan yang merah
di balik awan yang merah
di balik awan yang merah

leh tgk video lagu ni time juara lagu 1997 kat http://www.youtube.com/watch?v=rKuMZ3t6tc0

love this song very much, hari ni, tgk mhi,dia siar rakaman lagu ni time juara lagu 1997, dah lama kan lagu ni, about 10 years ago da, aku membesar dgn lagu ni, lirik dia, perghhh...di balik awan yang merah, kita memadu kasih, dalam cite tu la, itu y digambarkan dlm liriknya, bukan aku nak ckp aku y memadu kasih di balik awan yang merah, haishhh...susah tau, org jeles ngan aku bila aku dah start berkata-kata sastera nih, ada suara2 sumbeng di belakang kutuk2 aku...hahaha...tp aku tak amek ati langsung, huh...langsung tau...hihihi...

pagi ni, ada org dedicate lagu ni kat aku...waaa...teruja2...thanks..baru hari ni aku tau this song pun favourite dia gak, spjg kenal dia, jarang dia bercerita ttg benda2 sebegini, selalunya aku y kepoh2 cakap, this is my favourite song, hah, this one also my favourite song...dia senyap je most of the time, so, once dia da bercakap, of course aku akan ingat smpai bila2...sweet kan aku ni?ahaks..ni nama dia angkat bakul...tgk, aku ajar korang simpulan bahasa plak pagi ni, bagus2...

specialy for u..:)

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing