Saturday, November 21, 2009

rase terpinggir

Views
apa itu terpinggir?

merujuk pemahaman aku, terpinggir adaah suatu perasaan yang timbul hasil daripada ketidaksenangan sikap orang tertentu terhadap diri sendiri sehingga menyebabkan kita sendiri terasa seakan, maka kita akan berasa terpinggir

perasaan terpinggir adalah salah satu daripada beribu perasaan yang membawa unsur negatif dalam diri sendiri, jika anda pengamal unsur positif dalam diri, maka pastinya anda tidak akan atau tidak mahu membuat sebarang hubungan dengan perasaan terpinggir, maka nyahkau terpinggir

aku kadang2 nyampah gak apabila didatangi perasaan teringgir nih, biasalah, tetamu tak diundang, nak je buat derk tak layan gitu, tp nnti hbs sume org dia jaja cakap aku ni sombong, tak layan tetamu ngan sebaiknya, jadi, apa pilihan yang aku ada? hmmmm...
A - tetap buat derk, sedia tadah telinge digelar sombong
B - layan dengan baik, walhal dlm ati meronta2 perasaan kenyampahan
C - ngamuk2 mcm org gila meroyan dengan harapan takde org nak dtg umah gi dah
D - sume di atas membawa kepada hasil dianggap sombong oleh mereka di sekeliling

jadi? mmg akan tetap kena layan la perasaan terpinggir nih, takde pilihan lain

perbincangan di atas membawa kepada satu jawapan iaitu saya rase terpinggir, muktamad!!

No comments: