Thursday, November 19, 2009

siapa lawan siapa kawan?

Views
pandang kanan, nampak sorg teman, pandang kiri, nampak sorang lagi teman, selalu nmpak dorang ni, aku ngan dorang pun selalu je borak, banyak benda y aku cerita kat dorang, dorang cerita kat aku, kiranya, we share a lots....serasi sgt rasanya kami ni, ada chemistry y kuat, sume org cakap mcm tu bila tgk aku dan dorang...bangga jap aku...

aku ngan dorang berkawan bertahun2...tak pernah gaduh besar, merajuk sket2 tu ade lah tapi tak pernah simpan dalam ati, paling lama gaduh pun takdelah sampai tak tegur 1 ari, aku takleh idup kalu takde dorang, dorang pun sama, raa sunyi je kalu tak borak ngan dorang, kalu dorang takde depan mata, takpelah lagi, kalu gedebek ada depan mata, mana boleh tak tegur...dorang kawan aku la, bangga aku ngaku dorang kawan aku...

satu ari aku ada masaah, aku cakap kat dorang, sebab dorang kan kawan aku, sorang cakap mcm ni,

"buat tak tau je lah ain, nnti setel lah tu masalah kau, bukannya kau tak biasa kena mcm ni, selalu je, org lain pun ada je y kena mcm ni, setel je last2 sekali, dah la, kau takyah fikir pape dah...hmmm...tu la kau, sape suruh kau jahat mulut sgt, padan ngan muka kau sekarang, aku tak tau nak buat apa, kau pandai2la cari jalan mcm mana nak setel benda ni "

sorg lagi cakap mcm ni,

"hbs tu, kau nak buat apa skrg ni? aku rasa la kan, baik kau cakap leklok ngan dia bahawasanya kau tak buat mcm tu, org lain y buat, msti dia dah salah faham kat kau, aku kenal kau, bila kau nak jmpe ngan dia? aku teman ek, kau jangan bimbang, aku ada...dah2, kau jangan tensen2, ape2 hal, kau leh cite kat aku"

sudah terang lagi bersuluh, mana kawan mana lawan...

teman ketawa senang dijumpai tapi teman menangis sukar dicari

notakaki : cerita di atas adalah rekaan semata2, tidak ada kena mengena dengan y masih hidup ataupun y telah meninggal dunia


anda kawan y mcm mana?

No comments: