aku semut merah

mula entry ngan

aku orang kecil engkau orang besar
engkau ibarat gajah aku hanya semut merah


okeh...berenti nyanyik please....amek mood...(tarik nafas)

apabila memasuki alam pekerjaan, diharap janganla anda terlalu tekun bekerja, ini adalah kajian berdasarkan pemerhatian aku...

terlalu tekun bekerja, anda akan dilabel gila kerja atau nama itali nya, workaholico tak perlu google carik maksud saintifiknye okeh

lagi satu, bila anda terlalu tekun bekerja, maknanya anda meletakkan kesemua aspek diri anda ke arah itu, maka anda secara dengan sengaja telah melupakan aspek2 yang lain seperti kesihatan diri, persekitaran dan sebagainya

selaras dengan kehilangan pengawalan sepenuhnya terhadap diri sendiri, maka anda secara automatik telah melupakan sejarah asal usul diri dan hal sebegini pasti akan membuatkan anda dlm bahasa itali L.O.S.T.O. bila jadik mcm ni, anda akan L.U.P.A.D.I.R.I. lantas anda lebih terdedah dgn virus dlm bahasa itali lagi sekali tenseno

bila dah mcm ni, susah dah org nak tolong melainkan diri sendiri sahaja..org lain da takleh nak tolong dah, tolong tgk ngn tolong nasihat bolehla...

jadik, moral of the story : berpada2 lah dalam bekerja, mmg kita kena bekerja bersungguh2, tp sila pandai bahagi masa biar ada masa utk urus diri sendiri and not for the work hundred and fifty percent...tak sesuwaii okeh...

notakaki : apa kena mengena lirik lagu atas ngan entry??

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing