dari klang ke kuching

seawal jam 5.30 lagi aku dah bangun, nak mandi? sangat sejuk hokey...tp gagahkan juga mandi dlm sejuk2 tu...sempat kaki aku cramp seketika...aih...sabar wahai kaki...

kawan aku, flight dia kul 11.20am, aku? kul 3.15pm kot...kawan aku gerak ke klia awal sket, aku sepatutnya tunggu bus kul 9.00am, tp batang hidung bas, batang tayar bas, batang pemandu oppppssss...batang idung pemandu...kul 10.00am baru sampau, loading2 beg, terus gerak....lebih kurang kul 11.00am smpai klia...

terus jumpa mak ngan abang aku yang datang semata2 nak teman aku before gi sarawak...sangat berterima kasih pada kalian...sempat makan sama2 untuk kali yang terakhir...makan mcd je...hehehe...

last peluk2 tium, aku sangat sedih...nangis...haha...standard la tu bagi aku, aku tak kisah pun, tapi abg aku buat pedajal...dia rakam detik2 terakhir aku ngan mak aku, ngan muka berair mata mengalir, ngan gelak malu vs nangis...hoh...

abg : nnti mesti kau gelak tgk video ni
aku : ah...gelakkan diri sendiri...takmo...dah, hentikan...
abg : lalalala...(lalu terus merakam)

aku menangis...pastu ayah aku tepon, oh tidak...aku sebak dgr suara ayah...aku rindu dia...dan aku akan sentiasa rindukan ayah aku...tak lupa, mak ngan adik beradik aku yang lain...

tepat jam 3.25pm, aku meninggalkan tanah semenanjung, dan tepat jam 4.55pm, aku menjejakkan kaki kanan di bumi kuching, sarawak...sume tu, akan sentiasa menjadi kenangan bersejarah dlm hidup aku...

mlm, dihabiskan dengan taklimat dari jpn sarawak, esok pun sama...sangat pack jadual kat sini...tataula sempat tak nak hupdate esok, tp aku akan cuba usahakan untuk menghupdate...

sepanjang taklimat mlm tadi, kepala aku dah pening2 sudah...rasa mcm nak pitam memanjang...mungkin sebab penat+pening naik flight+pening naik lif banyak sangat...ting tong ting tong aje kepala ni...aih...ngadu kat encek leo, tp takde maknanya dia nak layan...dia sendiri penat ngan life dia, so...ain!! sila tabahkan diri kau...

nak kena rehat secukupnya untuk hari esok...ahh...aku sangat penat...

right now, aku stay kat merdeka palace, kuching...perghhh...hotel 5 bintang, tak pernah aku jejak kaki hotel2 gini...pastu bilik...perghhh..aparment siot...gile, mcm duk umah sebijik, ada 3 bilik besar, 3 bilik air, tv flat lagi...ah...mcm2...mcm duk istana pun ada...aku ada rakam video, ingat nak letak kat blog, tp tak sempat lagi...tunggu aku free, aku cite lagi...

notakaki : jaga diri leklok kat tempat orang ye ain...ingat tuhan selalu...

Comments

Semarak Api said…
waa..kuching..besttt~
eh best bile gi jejln..tp kalo kena keje sane..aiyakkk..

ko kt kuching nape babe?keje kah?ttgl ketapi plak aku.lm x blogwalking.huhu..
white rose said…
aiin...
syukur alhamdulillah...

kau selamat sampai juaa akhirnyaa...
haaa...jaga diri baik2 ye...
Yasminhamid said…
take care...all the best
therosputih said…
semarak api
keje la beb...kalu jalan2, kompem la tersangat best...
therosputih said…
white rose
baik kak...doakan ain...
therosputih said…
kak yasminhamid
maseh kak...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now