sit in

kali ni aku nak cite tentang pengalaman pertama aku sit in atau biasa kita panggil relief...cikgu2 sekolah dah sangat biasa dah ngan aktiviti mcm ni kan...hampeh ah....

memandangkan aku masih belum dapat jadual, so, kami guru2 baharu yang takde jadual ni la golongan yang paling tepat, padat dan cun untuk dijadikan mangsa sit in mana2 kelas yang takde guru...so, aku include, not exclude...

first time aku masuk kelas adalah pada hari isnin yang lalu, which is 14th february 2011...tingkatan 5, mak aih...baru masuk 7minit, students aku dah ajak bertumbuk ngan aku...hahaha...kelakar gile...sume sebab aku tegur dia pecahkan cermin tingkap, aku tegur demi kebaikan bersama...lagipun, aku bukan tengking dia, aku cakap lembut2, slow2 je...huh, lembut tu, kalah cakap ngan encek leo...tu pun da diajak bertumbuk...marahla tu aku tegur dia kan...ah...aku tak kisah pun...dah dia ajak bertumbuk, aku senyum je lah, pastu blah...lantak kau la student kau nak buat apa...

dlm ati...tuhan je yang tahu betapa cuaknya aku...ginikah bakal students aku nanti? kekurangan ajar begitu? sadis aku nak mengajar kekgi...

pastu, borak2 ngan students lain, walaupun tak bape nak faham bahasa, aku layankan aje dorang tu...

pastu, lagi 10 minit nak rehat, students yang sama gitau kat aku, nak kuar rehat awal...aku tgk jam, aih..lagi 10 minit kot, takleh jadi...aku cakap slow2 lagi sekali...

sabar eh, kita tunggu loceng, pastu saya bagi kamu semua rehat

sekali, dia tunjuk tanda protes dia kat aku...ha dah, aku nak buat apa, aku mana boleh kasik dia kuar rehat awal, nnti kang, jadik pape, aku jugak yang kena...tp ni...tak kasik keluar rehat awal pun, aku jugak yang kena...ahhhh...penatla jadi cikgu mcm ni...

itu baru dugaan yang perlu aku hadapi, ni baru hari pertama, kedua ketiga? tatau lagi mcm mana...tu baru sit in, belum ngaja...adeh....kadang2 terfikir jugak aku, how am i going to survive if things are like these? how? how? tell me how....

english pun broken sana broken sini...lama tol tak belaja english....my mistake okeh....

notakaki : nak kena belajar silat, karate, taekwando, tomoi dan sebagainya dalam kadar yang segera

Comments

Anonymous said…
mak uihhhhh... teruk nya dekat bebudak sne kan ? kalau sy leh buat ajak gado nih. hahaha..

kak wat tak tahu je. kalau dak tuh degil gak kan ? akak bia je die. lme lme die sedar ah tuh...

kalau sy kan ? apa kamu nak kua. ko sorang je kua. hahaha
white rose said…
tu diaa...
jom laa bertumbuk...

tumbuk sambal belacan...

hahaha...

sabar ain...sabar...
therosputih said…
k_own
takpelah, nak buat mcm mana, sabar dan diam je lah...takleh tunjuk lagak sangat kat sini, bahayakan diri sendiri jugak....

kita kat tempat orang...
therosputih said…
white rose
memang kena sabar tetiap ari...dugaan dugaan dugaan...
Yasminhamid said…
sabar yer... cabaran tu.. semoga berjaya..
therosputih said…
yasminhamid
time kasih kak...sy cuba utk sesabar yang mungkin...hehehe...ari2 doa supaya dapat students yang baik2, dengar kata, bleh dinasihati...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now