hidup baru di bintulu

memandangkan aku dah janji yang aku nak hupdate ttg kisah hidup aku di bintulu, so...inilah cerita aku...menunaikan janji yang ado...

first time tibe di bintulu, aku rasa sangat teruja, aku suka ngan keadaan kat sini, lebih kurang mcm duk kelantan je, so, aku takdela terasa mcm takleh nak terima hakikat...aku suka keadaan kat sini...first impression aku ngan bintulu, harusla positif, sbb aku mahu mulakan hidup aku kat sini positif2 aje...takmo tensen2, nanti aku jugak yang nanggung kan...so, harusle positif...

smpai2 je bintulu, terus berkejar ke sekolah, ngan beg besar gedabak tu, ngan berbaju kurung, ngan kawan2 yang senasib...melaporkan diri kat sekolah...jumpa pengetua, jumpa ngan cikgu2 lain...hahaha...penat urat senyum aku itu ari, sbb bekerja keras memastikan senyuman sentiasa melekat kat muka ni ha....pandai kan aku berlakon? hakhakhakhak

memandangkan penempatan dan pengangkutan aku kat sini tak dibantu oleh sesiapa, kena berdikari, aku dan 3orang kawan lain, cari rumah...dan sangatla terkejut ngan kos sara diri kat sini...sangat mahal weih...huh...terkejut aku...kalah duk kl kot aku rasa...

bab sara diri la bagi aku yang aku rasa sedikit terkejut, tak biasa la katakan...umah yang aku duk skrg ni fully perabot, kipas takdak, tp aircond ada...aku stay ngan lagi 3 orang kawan aku, tp kawan aku yang sorang ni stay sebulan dua je kot, nnti nak pindah duk ngan husband dia...so, bertiga la kami nanti...

nak gi sekolah, pengangkutan utama kami tak lain tak bukan ngan JALAN KAKI...hehehe...exercise beb, orang lain makin sihat, aku kekgi makin tak bape nak sihat le gamaknya....tau2la kan, aku mana boleh exercise...tp nak buat mcm mana, kena hadapi jugak...

awal2 kat sini, nak makan terpaksa makan kat luar, so, jalan kaki ke kedai makan...tp ari ni, kami sume masak...aku masak nasi ngan masak air je, ngeh3...housemate2 aku yang lain sume pandai masak...bagush2...nnti nak kena belajar masak lagi ngan dorang...hehehehe...

so, kat sini, nak le wish time kasih pada sume yang sudi tolong kami, terutamanya cikgu sekolah aku yang aku panggil dia ti, walaupun aku tau dia tak bace blog aku ni, tp nak jugak wish...time kasih sbb sudi tolong kami, bawak kami setelkan pape yang patut, bg kami apa yang patut, jasa ti mmg tak terbalas...aku akan kenang smpai bila2...time kasih bebanyak ti...

notakaki : umah aku ni masih kosong, pada sape nak yang sewa sama ngan kami, amat2la dialu2kan...hehehe...tp perempuan je tau, laki aku taknak...

Comments

white rose said…
wow...bintulu...

jauh jugak tuh...

xpela, umah sewa dgn skit dgn sekolah...

nanti dpt gaji, beli basikal...
xyah beli kenderaan besar2, nanti susah nak bawak balik ke semenanjung...

hahaha...

kayo ko dik, dpt elaun lagi...

miahahaha...
therosputih said…
white rose
kalu cakap bab elaun aku kayo, memang kayo...tp kena tgk lak kos kat sini...dari kayo terus hadi kayap...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing