hari pertama bertugas

wah...tup tap tup tap...smpai jugak masanya, ari ni aku bakal start mengajar...perghhh...tp sebelum tu, aku lupa nak share subjek apa yang aku kena ngaja kekgi...korang sume jangan terkejut...

masa kat u, aku dengan bangganya amek opsyen matematik pastu minor kimia, tp bila dipostingkan begini, aku dah diwarning awal2 lagi,

cikgu2 sume, perlu saya ingatkan di sini bahawa cikgu2 sume takkan dapat ajar mengikut bidang apa yang cikgu amek, jadi, sila sediakan mental dan fizikal seadanya...

dalam ati, aku dah doa dah, janganla aku dapat subjek sejarah, sbb memang aku dah bercerai talak tiga dah ngan subjek tu, jadi, janganla jodohkan aku dengan sejarah, aku rela ajar bm sbb aku suke...tunggu punya tunggu, ari jumaat lepas, aku dapat jadual...tergelak terkekek2 aku bila tgk subjek apa

1. pendidikan seni visual
2. bahasa melayu peralihan
3. pendidikan sivik dan kenegaraan

seni? peralihan? sivik? huh....tang sivik aku tak kisah lagi, sbb masa praktikal itu ari aku dah ngaja sivik, jadi dah tau dah la sket2 ttg subjek tu...takde hal lah lagi...tp seni? aduh...bersenikah aku? hadoi la...semalam, kuar beli sketch pad, nak kena sediakan bahan, nak ngaja ari ni...cuak aku beb...nak ngaja anak orang seni sedangkan aku sendiri tak berseni mana....bersengkang mata aku tipu je aku melukis semalam, nak lukis bulat, jadi leper, nak lukis dadu, jadi kotak senget benget, hadoila...camno ni jang...

pastu bm peralihan...hmmm...okay kot, tatau nak expect mcm mana lagi, sbb dah nama pun peralihan, takdelah susah mana, takdelah straight mana, cuma yang jadi masalah adalah students aku, sumenya tak reti cakap bahasa melayu, pastu tak bape nak faham bahasa melayu, apatah lagi membaca...kiranya aku ni guru pemulihan lah...hadoi la...sekali lagi, camno ni jang...cuak aku cuak...

aku tatau nak sediakan bahan apa, sbb last minute guru asal dia bagi buku kat aku, tatau nak expect mcm mana skrg ni...for the first week ni, agak horrible jugakla hidup aku, aku cuba sesuaikan diri seadanya, dan doa aku, moga aku cepat dapat rentaknya, dan dapat ngaja ngan selamba dan enjoy2 aje...

notakaki : sesi petang, ngaja budak form 1 ngan form 2, satu kelas adala 45-50 orang....adeh...

Comments

siti ika said…
hello my fren.. dapat daerah mana? hows ur new life? menarik lah jugak kan ajar seni tu.. hehe..
Yasminhamid said…
ok la tu.. cabaran kedua...
white rose said…
wow...
cabaran tu...
sahut cabaran tu ye ain...

smoga berjaya...!!!
Semarak Api said…
haha..ko ckgu upenye! ngaja seni plg horror tu.haha..tp ape susah.ko msuk kls ckp kt student..'ari ni tjuk bebas..kamu semua boleh lukis ape yang kamu nak'.hehehe
therosputih said…
siti zulaika
hi dear...hehehe...aku dapat daerah bintulu, betul2 bandar beb...menangis nak membayar kos idup kat sini...

idup aku masih terumbang ambing, ngah mencari rentak, takpe2...masih dalam proses menyesuaikan diri...
therosputih said…
kak yasminhamid
itulah...cabaran dan cabaran...takkan pernah surut...sahut2!!
therosputih said…
white rose
a'ah, jom kita berseni...hehehe
therosputih said…
semarak api
aih...takkan tiap kali kelas nak bagi tema bebas kot, menangis aku nak menjawab ngan ketua panitia seni sekolah aku kekgi...idea kau mmg best lah, best nak kasi aku cepat mampos beb...hahahaha

tp papehal, aku suke gak idea kau tuh...
Aida Ismail said…
lawatan khas dari editor 100penulis. wahhh, dah posting ke? hehe. cikda tunggu giliran lagi 2 tahun. anyway, how's life? okey tak semua. tell me more about this yehh. nak tahu experience =)
therosputih said…
aida ismail
cikda amek kos apa...hehehe..insyaallah, share pengalaman direct punya ni, jangan lupa, selalu la singgah sini, kompem ada cite terbaru dan terhangat...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now