mendekati pesta mengundi sarawak kali ke 10

semalam....pas jaga muet, aku ingatkan da setel da sume keroje, tak balik umah lagi, terus meronggeng gi kedai makan...kebuluq punya pasal...

ngah syiok2 makan, ketua pengawas aku suh kol dia, awat? kitak takdak kredit ka...

aku : kenapa ye?
dia : kitak masih simpan ka pelan kedudukan calon?
aku : errr...softcopy adala, sbb yang kamik print, kamik da tampal kat pintu bilik tadi, kenapa? kitak mau ka?
dia : ha'ah, kamik kena kepilkan bersama kertas jawapan calon
aku : errr...mcm mana ni...kalau kamik gi print skrg pun, kamik belum tentu dapat hantar sama kitak on the spot
dia : sik apa lah, kamik tunggu dekat bilik kebal, nnti kitak datang, kitak terus ke bilik kebal ye
aku : okay2...nnti kamik usahakan

berkejaran aku, mcm kena kejor dek lembu mengamuk...mana taknya, balik umah, amek laptop, pastu gi print, patah balik gi bilik kebal...dan nak kena harungi kesesakan orang nak mengundi? owh tidak....

untuk pengetahuan kamu semua,

bilik kebal yang aku nak tuju ni letaknya antara ppd ngan sekolah aku, ppd ngan sekolah aku share pagar je, bak kata org perancis, kongsi pagar...sekolah aku, seperti yang telah dihebahkan sebelum ni, jadik pusat pembuangan undi, so, mana boleh sesuka ati nak masuk kawasan sekolah...alternative way yang ada, kena lalu kot ppd...cilok sana cilok sini, berjaya masuk bilik kebal,

aku : maaf, kamik lewat, hantar pelan kedudukan calon bg pusat **91**
dia : sik apa, kamik mmg tunggu sini sampai 2.30pm
aku : owh...terima kasih ye...so, ada apa2 lagi yang kamik perlu setelkan?
dia : nadai, sama2 ye

huh...mengharungi kesesakan, serius...aku tak pernah masuk dekat pusat pembuangan undi, so, semalam kira first time la, nasib aku tak bawak bodyguard iring aku reramai, sbb mula2 aku mmg da sangat cuak da nak masuk dekat ngan kawasan sekolah, takut kena tahan, takut kena tu kena ni, mcm2....

jalan raya, parking, toksah duk cakap lah, penuh ngan penyokong parti yang terlibat, kete besar2 tu, cuak aku...nasib la takde pape berlaku....aku je yang mengalami proses kecuakan yang lebih2 kot....ngeeee

notakaki : bila la aku dapat peluang mengundi jugak nih

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing